سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولایتی و قالیباف در صدر/ احتمال توافق نهایی روی جلیلی

ولایتی و قالیباف در صدر/ احتمال توافق نهایی روی جلیلی
«باید دید نظرسنجی‌های جدید با حضور جلیلی چه نتیجه‌ای خواهد داد اما در مقطع کنونی او از گزینه‌های محتمل به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان است.»

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه با روزنامه شرق تاکید کرد: در نظرسنجی‌ها مشخصا موقعیت ولایتی و قالیباف بهتر از بقیه افراد است، چرا که جلیلی به واسطه حضور تازه در عرصه انتخابات در نظرسنجی‌ها رای قابل توجهی ندارد.

 

وی افزود: باید دید نظرسنجی‌های جدید با حضور جلیلی چه نتیجه‌ای خواهد داد اما در مقطع کنونی او از گزینه‌های محتمل به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان است.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/182015



کلمات کلیدی : ولایتی و قالیباف در صدر/ احتمال توافق نهایی روی جلیلی

سوگند علامه مصباح در مورد باقری لنکرانی

سوگند علامه مصباح در مورد باقری لنکرانی
‏بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم.

دیروز بعد از ظهر، شورای مرکزی جبهه پایداری به دیدار علامه مصباح رفتند و آیت الله مصباح در این دیدار بیانات ‏مهمی را فرمودند.


رجا نیوز در این باره نوشت: علامه مصباح در این دیدار اظهار داشتند: من در پیشگاه الهی شهادت می دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده اند جناب اقای دکتر لنکرانی ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله من باشد.


ایشان در بخشی دیگر از سخنان فرمودند: برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند ولی ‏بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/182014



کلمات کلیدی : سوگند علامه مصباح در مورد باقری لنکرانی

مردم مثل مردم کوفهاند!

 

مردم مثل مردم کوفه‌اند!
«استناد سایت کلمه به عبارت "مردم کوفه" در حالی است که سران فتنه سبز در ماجرای حرمت‌شکنی روز عاشورا در صف حرمت‌شکنان ایستادند و خود روی مردم کوفه را به اعتبار تظاهر به خط امام و همراهی با یزید صفتان سفید کردند.»

یک پایگاه اینترنتی وابسته به فتنه سبز که نظرات میرحسین موسوی را نمایندگی می‌کند و از پاریس مدیریت می‌شود، در گزارشی نوشت: شور و شوقی که ورود هاشمی در میان اصلاح‌طلبان و عده‌ای از روشنفکران ایجاد کرده، در میان مردم دیده نمی‌شود.

 


کلمه که مدعی است خبرنگارش در سطح شهر با مردم گفت‌وگو کرده، از قول یک مخالف می‌نویسد: مردم مثل مردم کوفه‌اند[!] من به قبر پدرم بخندم اگر رأی بدم. به رأی من و شما نیست، مثل سال 88 مردم به مردم کوفه می‌مونند، یه دفعه تو اوج صمیمیت میگن بریم رأی بدیم. ما موندیم این ملت [...] چطور با این گرانی و مخارج سنگین زندگی می‌کنند، صداشون هم درنمیاد.
کلمه از قول یک نفر دیگر که بازاری معرفی کرده نوشته‌ هاشمی بیاد اوضاع بهتر میشه اما انگار سنش نمی‌خوره و از قول دیگری نقل کرده «موسوی اگر دندان رو جیگر می‌گذاشت الان رئیس‌جمهور می‌شد. و الان نوبت موسوی بود که زهرش را بریزد.»

به گزارش کیهان، این سایت همچنین از قول یک سبز مخالف حضور انتخابات نوشته «این مردم که من دیدم باز هم رأی می‌دهند، هر چقدر تو چاه می‌افتند باز می‌آیند... اگر هاشمی بخواهد رأی بیاورد، رأی قشر سرمایه‌دار را می‌آورد، قشر فقیر به او رأی نمی‌هند. بدبختی همین است».

 

یادآور می‌شود استناد سایت گروهکی کلمه به عبارت «مردم کوفه» در حالی است که سران فتنه سبز در ماجرای حرمت‌شکنی روز عاشورا (6 دی سال 1388) در صف حرمت‌شکنان ایستادند و خود روی مردم کوفه را به اعتبار تظاهر به خط امام و همراهی با یزید صفتان سفید کردند. از جمله شعارهای مردم در حماسه نهم دی، «لعن علی عدوک یا حسین- خاتمی و کروبی و میرحسین» بود.

 

111

http://jamnews.ir/detail/News/182011



کلمات کلیدی : مردم مثل مردم کوفه‌اند!

در انتخابات جمهوریاسلامی، بی بیسی نباید کاندیدا داشته باشد

در انتخابات جمهوری‌اسلامی، بی بی‌سی نباید کاندیدا داشته باشد
بی‌بی‌سی، الکی از آمدن کسی ذوق نمی‌کند! انقلاب اسلامی اما همان انسان خداباور و عارفی است که شیطان برای به دام انداختنش با بزرگ‌ترین غل و زنجیر خود آمده. غل تفرقه، زنجیر تنش و دعوا و ناکارآمدی. این البته ناشی از ضعف انقلاب نیست؛ قوت انقلاب را نشان می‌دهد. شیطان با فتنه و انحراف، انقلاب اسلامی با خدا، البته که مکر خدا بالاتر است.
 

یکم: !! آری، کم پیش می‌آید نوشته‌ای با علامت تعجب آغاز شود اما متحیرم از فهم کسانی که با ما سخن از «سوپر دو قطبی فتنه و انحراف» می‌رانند. ما «جنگ زرگری» شنیده بودیم، «سوپر دو قطبی تزویرگری» ندیده بودیم!! ما یک فتنه و یک انحراف نداریم. یک «فتنه و انحراف» داریم. انحراف به همان حرفی ختم می‌شود که فتنه با آن شروع می‌شود. انحراف... فتنه... «انحرافتنه»! اگر فتنه،

 

انحراف از حق است، انحراف نیز، فتنه انداختن در جبهه حق است. آبشخور فتنه و انحراف، یکی است. منیت‌های شیطانی است. «منم منم» و «بگم بگم» ریشه در نفوس اماره دارند. صلاحیت بعضی‌ها برای آدم بودن رد است، وای به حال صلاحیت‌شان برای جلوس بر صندلی ریاست بر قوه مجریه. با عمل به «مر قانون» هم فتنه رد می‌شود، هم انحراف.

 

ما گاهی با دشمن طرفیم، گاهی رسما با خود شیطان. به حضرات فتنه و انحراف برنخورد اما جفت‌شان از آدمیت مرخصی گرفته، تجسم شیطنت شیطان شده‌اند. حقا که عجب بساطی پهن کرده شیطان! شیطان عزم کرده با کمک اعوان و انصارش مچ امید ما را بخواباند. مچ حماسه‌سازی ما را بخواباند. مچ غرور ما را بخواباند. مچ وحدت ما را بخواباند. شیطان عزم کرده انرژی منفی تزریق کند به بچه‌های انقلاب. شیطان است دیگر! قسم خورده، هم مچ آدم را بخواباند، هم مچ آدمیت را، هم مچ بصیرت را، هم مچ انقلاب اسلامی را.

شیطان که برای انحراف و فتنه نقشه نمی‌کشد! ابلیسک‌ها آنقدر نفس مساعدی دارند که شیطان نزده، اینها می‌رقصند! و علامت پیروزی نشان می‌دهند! فتنه و انحراف حتی چشمک شیطان را هم نمی‌خواهند! رام شیطان‌اند. آرام شیطان‌اند. شعبه شیطان‌اند. جلوه شیطان‌اند.

 

بی‌بی‌سی، الکی از آمدن کسی ذوق نمی‌کند! انقلاب اسلامی اما همان انسان خداباور و عارفی است که شیطان برای به دام انداختنش با بزرگ‌ترین غل و زنجیر خود آمده. غل تفرقه، زنجیر تنش و دعوا و ناکارآمدی. این البته ناشی از ضعف انقلاب نیست؛ قوت انقلاب را نشان می‌دهد. شیطان با فتنه و انحراف، انقلاب اسلامی با خدا، البته که مکر خدا بالاتر است. مکر خدا، یعنی فکر خدا، یعنی همین حلول ماه رجب. قسم به «این الرجبیون»، خدا دارد حرف می‌زند با بچه‌های انقلاب... «اگر شیطان به جنگ شما آمده، من خداوند، دست‌هایم را به سوی شما دراز کرده‌ام... از رجب بهتر، چه ماهی؟... بگیرید!»

 

چه ماه به موقعی! در مصاف با ابلیس، چه به موقع خود را نشان دادی خدا! کور بودیم، نمی‌دیدیمت! کر بودیم، نمی‌شنیدیمت! باید خودت کاری می‌کردی! باید خودی نشان می‌دادی! انقلاب ما از محراب تو شروع شد... شیطان، ماه را می‌زند که الله را بزند! انقلاب ما را می‌زند که خدا را بزند! اگر شیطان، شیطان است، خدا هم خداست! اگر شیطان به میدان آمده، به خط زدن خدا دیدنی‌تر است. خرمشهر، خیلی از محورها لو رفته بود اما فرمانده خدا بود. آمد و آزادش کرد. ضعف از ما نیست که حرف از خدا می‌زنیم؛ بیچاره کسانی‌اند که پناه به شیطان می‌برند! ما مچ هیچ شیطانی را نتوانسته‌ایم بخوابانیم الا از کانال دعا و تضرع و راز و نیاز با خدا. نقطه قوت ما اصلا در همین ناحیه است. «ناحیه مقدسه اشک». «جامعه کبیره خشوع».

 

در کوران هم آغوشی فتنه و انحراف، و هم‌اندیشی شیطان با دشمن، نه عجب که ماه زیبای رجب به دادمان رسیده. صورت‌های بارانی، بیشتر مستعد بصیرت‌اند. شانه‌های لرزان، نشانه‌های بصیرت‌اند. اگر بعضی‌ها پنهانی با شیطان می‌بندند، ما اما بیمی نداریم از این حرف‌ها. ما آشکار و هویدا می‌گوییم که با خدا بسته‌ایم. ما افتخار می‌کنیم که انقلاب اسلامی، سنت فراموش شده اعتکاف را احیا کرد. اعتکاف، ائتلاف با خداست. رفتن به جبهه نماز شب شهداست. هم سنگری با رزمنده‌هاست. ما بیم نداریم که علنی از خدا حرف بزنیم؛ نگون‌بخت کسانی‌اند که پنهانی با شیطان می‌بندند! الی بیت‌المقدسی‌ها 2 اسلحه داشتند؛ یکی درب و داغان که در دست‌شان بود، دیگری گریه و اشک که در مشک‌شان بود... و خدا به این دومی، بیشتر عنایت کرد.

 

روح‌الله هم اخلاق خدایی داشت. جماران، به بسیجی‌ها می‌گفت: «من به این چهره‌های نورانی شما غبطه می‌خورم.» فقط کدخدای آنهایی آمریکاست، که الله را در محاسبات‌شان راه نمی‌دهند. بعضی‌ها همچین با ابلیس بسته‌اند که انگار خدا رفته است! نخیر جانم! خدا هست! خدا نرفته است! طلوع آفتاب برای ما تکراری نشده! آیت‌الله ما «حضرت ماه» است! بعضی‌ها با طمع و آز می‌بندند، خداباوران با نماز و راز و نیاز. خط ما خط خود نیست، خط خداست. خط منیت نیست، خط بصیرت است. «ما منهای خدا» حریف آسانی هستیم برای خودنویس و روز آنلاین و بی‌بی‌سی. «ما منهای خدا» اما اصلا وجود خارجی نداریم! شکست ما آنجاست که خود را از خدا پررنگ‌تر ببینیم. اینگونه نخواهد شد! ما کدخدا نداریم، و جهان را «دهکده جهانی» نمی‌دانیم. ما را ناخدای با خدایی هست که علی‌الدوام می‌گوید؛ «خدا»... و نشانی خود را به ما نمی‌دهد، حرف از «خدا» می‌زند. او از خود گذشته است که «دست قدرت خدا» را می‌بیند.

 

 

دوم: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم! نه فتنه و نه انحراف، هیچ‌کدام سلیقه سیاسی انقلاب نیستند و قطعا شامل «همه سلایق سیاسی» نمی‌شوند. فتنه و انحراف، سلیقه سیاسی بی‌بی‌سی‌اند! سلیقه سیاسی شیطان‌اند! استغفرالله که ما نامزدهای انتخابات جمهوری اسلامی را «شیطان» بخوانیم! هنوز شورای نگهبان، نامزدی را تایید نکرده، امر بر بعضی‌ها مشتبه نشود که نامزد انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی‌اند! شورای نگهبان یک «مر قانون» دارد و بس. کسانی که ریگ فتنه و انحراف در کفش‌شان است، تا ما سخن از «مر قانون» می‌رانیم، ناگهان دوستدار «آقا» می‌شوند! «ریگ فتنه‌ای‌ها» سخن از «مصلحت» می‌گویند و «ریگ انحرافی‌ها» حرف از «حکم حکومتی» می‌زنند! سلمنا! ما هم حکم حکومتی را قبول داریم، هم مصلحت را. بالاترین حکم حکومتی، نیز والاترین مصلحت، «عمل به مر قانون» است. «مر قانون» نه فتنه را تاب می‌آورد، نه انحراف را. این «مر قارون بی‌بی‌سی» است که هر 2 را با هم تصدیق می‌کند! بعضی‌ها نیامده‌اند که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند؛ آمده‌اند به نیابت از بی‌بی‌سی، بلکه شیطان بر جمهور، ریاست کنند. حالا یا «شیطان اشراف» یا «ابلیس انحراف». این، با قوانین جمهوری اسلامی نمی‌خواند. کسانی که التزامی به نتیجه انتخابات ندارند و کسانی که ثبت‌نام نکرده، عناوین مجرمانه در پرونده‌شان درج می‌شود، بر اساس «مر قانون»، صلاحیت نشستن بر صندلی ریاست‌جمهوری را ندارند. آزادی در جمهوری اسلامی اگر آنقدر موسع و گل و گشاد است که حتی فتنه‌گران و منحرفان را وسوسه به ثبت‌نام می‌کند، آن اندازه نیز حرمت دارد که شورای نگهبان، صلاحیت‌شان را رد کند. این مهم، بیش از آنکه حق شورای نگهبان باشد، وظیفه این شوراست.

 

سوم: در آستانه هر انتخاباتی، رهبر انقلاب، مثل امام راحل، به جای معرفی مصداق، از «شاخصه‌ها» سخن می‌گویند. شاخصه‌ها و ملاک‌های «آقا» مال امروز و دیروز نیست، به قد انقلاب قدمت دارد. مردمی بودن، ساده‌زیست بودن، انقلابی بودن، محکم بودن، قانونمداری، دشمن ستیزی، مقاومت و... همه و همه مداقه‌های عمیق و قدیمی علمدار انقلاب است. در هر انتخاباتی اما ناظر بر مسائل روز، تاکید رهبر انقلاب روی بعضی شاخص‌ها بیشتر می‌شود. معطوف به همین امر است که می‌بینیم رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ «نامزدهایی که وارد صحنه شده‌اند بدانند مدیریت اجرایی کشور یعنی چه» این جمله یعنی همین تاکیدات خاص رهبر انقلاب روی شاخصه کار، کارآمدی، کارآیی و توانمندی. عمل به این ملاک‌ها ممکن نیست الا به رعایت 2 ضرورت؛ اولا، پرهیز از تنش و اختلاف و چند دستگی، ثانیا، نگه داشتن حرمت قانون. ضرورت‌هایی که می‌بینیم و می‌شنویم این روزها مهم‌ترین امهات رهبر انقلاب‌اند.

 

چهارم: در هر انتخاباتی دوگانه‌ای شکل می‌گیرد. در راه‌اندازی دوگانه‌ها باید هوشیار بود و دقیق. بعضی دوگانه‌ها اگر چه وجود خارجی دارند و بسی آرمانی‌اند اما نمی‌توانند و نباید تبدیل به دوگانه انتخابات ریاست جمهوری شوند که یک امر درون خانوادگی است. طبعا ما منکر «دوگانه سازش- مقاومت» نیستیم، لیکن مگر بی‌بی‌سی هم داخل بازی است که اصولا گانه‌ای به نام «گانه سازش» داشته باشیم؟! انتخابات، انتخاب میان خیر و شر یا حق و باطل یا دوست و دشمن نیست که بخواهیم از این دوگانه‌ها داشته باشیم. انتخابات، انتخاب میان خیرالموجودین داخل خانواده نظام از همه سلایق سیاسی انقلاب اسلامی است. بنابراین ما از دوگانه‌ای سخن می‌گوییم که یک طرف بر کار و قانون و کارآمدی و پیشرفت و حرافی کمتر و وحدت و عدالت و روحیات مردمی اما غیرپوپولیستی تاکید دارد، طرف دیگر بر ازدیاد دعواهای داخلی، تنش، تفرقه، خط و خطوط و حال‌گیری. و مردم مخیرند به «کار و کارایی» رای دهند یا «تنش و دعوا». در این کارزار، هم نیاز انقلاب واضح است، هم نیاز مردم؛ «بیشتر شدن کار» یا «بیشتر شدن حرف»؟!

 

پنجم: بعله! انقلاب اسلامی اصلا آمده برای دعوا اما دعوا با شیاطین، نه دعوا با خودش!! ما اتفاقا برای برد فزون‌تر در جنگ با دشمن، چاره‌ای نداریم الا اینکه از دنده خدا و خدمت به خلق خدا بلند شویم. به خود مشغول شدن ما، شیطان را به همه ما مشغول، بلکه مسلط می‌کند. حرف حسابم این است؛ مهم‌ترین سم آرمانگرایی و انقلابی بودن، کاریکاتور کشیدن از آرمانگرایی و انقلابی بودن است! مُهر را برای سجده گذاشته‌اند، نه پرتاب!... و «محراب» هم که از ریشه حرب آمده، سنگر جنگ خداباوران با هم نیست؛ سنگر سنگ‌اندازی به سوی ابلیس رجیم است. تو برای خدا کار کن، چشم شیطان کور می‌شود. خیلی هم نیازی به سنگ نیست! فی‌الحال سنگ ما و اسلحه ما و جهاد ما، از کوی خدمت می‌گذرد. مباد که با تنگ‌نظری بن بست کنیم راه خدمت را.

 

***

دوستان! خواهران و برادران! در مصاف ما با شیطان و دشمن و ایادی‌اش، خدا دارد با «ایام‌الله رجب» با ما سخن می‌گوید. خدا ما را تنها نگذاشته! دست خدا همچنان هوای ما را دارد! دست خدا بر سر ماست... . / حسین قدیانی

وطن امروز

http://jamnews.ir/detail/News/182012



کلمات کلیدی : در انتخابات جمهوری‌اسلامی، بی بی‌سی نباید کاندیدا داشته باشد

اگر هاشمی و مشایی و ... رد صلاحیت شوند!

 

اگر هاشمی و مشایی و ... رد صلاحیت شوند!
اگر هاشمی ردصلاحیت شود، موضوع و موضع طرفدارانش به کنار، کی می تونه جواب فائزه و حاج خانوم رو بده؟ بالاخص حاج خانوم که چند روز پیش اعلام کرده بود حاج آقا نباید نامزد! بشه.

شهرام شکیبا در مطلبی، اتفاقاتی را که ممکن است پس از رد صلاحیت هر یک از کاندیداها رخ دهد، به زبان طنز بیان کرده است.

 

سایت الف در این مطلب طنز نوشت:
«بالاخره قطار انتخابات در برهه حساس کنونی راه افتاد و ثبت‌نام‌ها تمام شد. هزار و یک جور آدم آمدند و ثبت‌نام کردند. از کفن‌پوش و پاپیون‌زده و شاپو به سر و داش‌مشدی گرفته تا جماعت جدی عرصه سیاست و حتی مرید و مراد و عارف و اصل و رهرو پا در راه و رئیس و مرئوس! آش آن‌قدر شور بود که رئیس‌جمهور هم از رئیس دفترش مرخصی گرفت تا با هم بروند وزارت کشور و با شدت هر چه تمام‌تر ثبت‌نام کنند.

 

حالا فرض کنیم که مثلا هر کدام از کاندیداها رد صلاحیت بشوند. آن‌وقت چه اتفاقی می‌افتد؟

 

داود احمدی‌نژاد
با توجه به اینکه حاج‌داود داداش حاج‌محمود است و با توجه به اینکه علی‌رغم اختلاف نظر، اختلاف ظاهری ندارند، حاجی به شدت گرفتار می‌شود چون هر جا برود، همه شعار می‌دهند صل علی‌ محمد، شبیه محمود آمد. لذا مجبور می‌شود برود عمل جراحی کند تا شبیه مشایی شود. آن‌هم مستلزم هزینه فراوان و وقت فراوان‌تر است.

 

ابراهیم اصغرزاده
اصولا اصغرزاده یک‌طوری است که هرطوری بشود، او یک طور دیگر می‌شود. احتمالا این‌بار اصغرزاده با دوست‌هایش از دیوار شورای نگهبان می‌روند بالا و طی یک عمل انقلابی همه - حتی سعید حجاریان و ماکس وبر - را تایید صلاحیت می‌کنند.

 

کامران باقری‌ لنکرانی
اگر کامران‌جان رد صلاحیت شود، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اطلاعیه می‌دهد و این عمل را آن‌هم در آستانه فصل تابستان که زمان رونق بازار «هلو»ست، به شدت محکوم می‌کند.

 

سعید جلیلی
احتمالا بعد از رد صلاحیت جلیلی، کاترین اشتون هم به نشانه اعتراض استعفا می‌دهد. او به سرعت در یک اطلاعیه اعلام می‌کند که با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای طول کشیده و من به دیدن ایشان عادت کرده‌ام، «تا سعید دوباره برنگرده واسه مذاکره، منم دیگه نمی‌رم سر کار؛ گفته باشم!»

 

غلامعلی حدادعادل
اگر حدادعادل رد صلاحیت شود، برمی‌گردد سر همان بیست سی‌تا شغلی که دارد. اتفاق اصلی موقعی می‌افتد که حداد تایید صلاحیت شود و مملکت بیست سی تا مدیر کلیدی کم بیاورد.

 

اسفندیار رحیم‌مشایی
الهاک دیو و ریحانه جادو و شیر گویا و فولادزره دیو با والده و مرآت جنی و ملک شعبان و دیو قلعه سنگباران با موتور هوندا 125 به تهران حمله می‌کنند و با شعار زنده‌باد بهار، همه چمن‌های استادیوم آزادی را لگدمال می‌نمایند. بعد هم همه هنرپیشه‌های پیر و جوان به پرچمداری داریوش ارجمند در حالی که سالار عقیلی برایشان سرود می‌خواند، خروج می‌کنند و جلوی شورای نگهبان با شدت هر چه تمام‌تر با هم عکس می‌گیرند اما در آن ایام پرکارترین شخص مملکت، رئیس‌جمهور است که باید مرخصی بگیرد و بیفتد دنبال کار رفیق. اگر هم نشد، لابد یک 10 روزی می‌رود دورکاری.

 

محسن رضایی
با توجه به ثابت‌قدمی هرچه تمام‌تر رضایی در چندین دوره گذشته ریاست‌جمهوری و شدت حضور ایشان در عرصه، رضایی به سرعت یک اطلاعیه صادر می‌کند و از شورای نگهبان برای دقت فراوانشان که منجر به رد صلاحیت وی شده، تشکر و قدردانی می‌کند. بعد هم می‌رود که برای چهار سال بعد و چهارسال‌های بعدتر آماده شود. رضایی به قدری برای ریاست جمهوری دورخیز کرده است که هر دوره تا به خط آغاز می‌رسد، وقت می‌گذرد.

 

حسن روحانی
اگر حسن روحانی رد صلاحیت شود، با ده‌ها پروتکل و بخشنامه و نظم خاصی به مدت 120 سال متمادی در نهایت آرامش به این موضوع اعتراض می‌نماید.

 

علی فلاحیان
اگر زبانم لال، دیوار و موش دیوار و گوش نامحرم نشنود، خدای ناکرده، بلانسبت، رویم به دیوار، علی فلاحیان رد صلاحیت شود، دیگر در واقع موضوع «صلاحیت»، «رد» شده است.

 

محمدباقر قالیباف
اگر قالیباف رد صلاحیت شود، لج می‌کند. بچه طرقبه هم وقتی لج کند، پل را کج می‌کند. آن‌وقت پل صدر می‌رود توی تونل نیایش و تونل نیایش هم از وسط اتوبان رسالت سرش در می‌آید بیرون و می‌خورد به بن‌بست. معابر را آب می‌گیرد. آشغال‌ها سر کوچه می‌ماند. مرده‌شورخانه تعطیل می‌شود.

 

مصطفی کواکبیان
اگر کواکبیان رد صلاحیت شود، جو نشاط در جامعه گسترده می‌شود چرا که عصبانی‌تر می‌شود. اصولا کواکبیان هرچه عصبانی‌تر می‌شود، بانمک‌تر است لذا مملکت خنده‌بازار می‌شود و شور و نشاط انتخاباتی همه‌جا را فرا می‌گیرد. کواکبیان معلوم نیست چرا وقتی اخم می‌کند، از همه زوایا خندان به نظر می‌آید. حالا فکر کنید جماعت طرفدار هم بخواهند در حمایت از او تظاهرات کنند و بخندند ... نگفتم مملکت خنده‌بازار می‌شود.

 

علی‌اکبر ولایتی
اگر ولایتی رد صلاحیت شود، دکتر پورحسین آرتروز گردن می‌گیرد چون ولایتی باز به شبکه 4 می‌رود و درباره تاریخ ایران و جهان صحبت می‌کند و پورحسین هم باید در تایید سخنان ولایتی سر تکان دهد و مهره گردنش زودتر ساییده می‌شود.

 

هاشمی رفسنجانی
اگر هاشمی ردصلاحیت شود، موضوع و موضع طرفدارانش به کنار، کی می تونه جواب فائزه و حاج خانوم رو بده؟ بالاخص حاج خانوم که چند روز پیش اعلام کرده بود حاج آقا نباید نامزد! بشه.»

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181926

 



کلمات کلیدی : اگر هاشمی و مشایی و ... رد صلاحیت شوند!

هیچ فردی کاندیدای دولت نیست

هیچ فردی کاندیدای دولت نیست
سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری در واکنش به معرفی اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دولت نمی‌تواند ‌کاندیدا داشته باشد و این کار خلاف قانون است.

وزیر دادگستری در واکنش به معرفی مشایی به عنوان کاندیدای دولت گفت: هیچ فردی کاندیدای دولت نیست و دولت ‌نیز کاندیدایی ندارد چراکه این کار خلاف قانون است.

 

به گزارش تسنیم؛ سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری در واکنش به معرفی اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دولت نمی‌تواند ‌کاندیدا داشته باشد و این کار خلاف قانون است.

 

وی با بیان اینکه هیچ فردی کاندیدای دولت نیست و دولت ‌نیز کاندیدایی ندارد، در پاسخ به این سؤال که ‌آیا در هیئت دولت اجماعی برای معرفی کاندیدای خاصی شده است، گفت: هیچ نظرخواهی از اعضای کابینه صورت نگرفته و هیچ صحبتی هم در این زمینه مطرح نشده است.

 

وزیر دادگستری تصریح کرد: دولت طبق قانون نمی‌تواند کاندیدا داشته باشد و در این زمینه هیچ اقدامی در کابینه صورت نگرفته است.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181921



کلمات کلیدی : هیچ فردی کاندیدای دولت نیست

بی بی سی فارسی: احمدی نژاد می خواهد تا 16 سال دیگر در قدرت بماند

بی بی سی فارسی: احمدی نژاد می خواهد تا 16 سال دیگر در قدرت بماند
کارشناس بی بی سی فارسی با اشاره به اقدام غیر قانونی رئیس جمهور در همراهی و بالا بردن دست یک کاندیدای خاص، از برنامه ریزی تیم دولت فعلی برای 16 سال آینده خبر داد.

   اقدام غیر قانونی رئیس جمهور در همراهی یک کاندیدا برای ثبت نام و بالا بردن دست او، همچنان در رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی مورد توجه است.

 

"حسین باستان" تحلیلگر بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) با اشاره به دیدگاه شورای نگهبان در غیر قانونی بودن اقدام رئیس جمهور، گفت: «به طور کلی آقای احمدی نژاد در چهار سال اخیر سعی کرده است این را به همه بفهماند که مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی. آقای مشایی به عنوان نماینده تفکر آقای احمدی نژاد دارد در این انتخابات شرکت می کند.»

 

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد رئیس جمهور و برخی اطرافیانش افزود: «در این انتخابات روی پایگاه رأی چهار سال پیش خود حساب نمی کنند؛ بلکه حرف هایی می زنند تا اقشاری را که با حکومت مشکل دارند، جذب کنند.»

فیلم مربوط به خبر

باستان با اشاره به برنامه تیم دولت برای 16 سال آینده، تصریح کرد: «اگر آقای مشایی بیاید و رئیس جمهور شود، رئیس جمهوری 8 ساله خواهد بود که بعد از او مجددا آقای احمدی نژاد می آید؛ یعنی یک جریان 16 ساله می شود. حداقل این است که آن ها می خواهند چنین کاری بکنند.»

 

 

"جمشید برزگر" نیز در بی بی سی فارسی این اقدام رئیس دولت دهم را بی سابقه دانست و گفت: «اصولگرایان از مدت ها پیش آقای احمدی نژاد را متهم می کردند که از جایگاه قانونی خودش به عنوان رئیس جمهور سوءاستفاده می کند و آقای رحیم مشایی را تبلیغ می کند؛ چه در سفرهای استانی و چه هنگام ثبت نام که نقطه اوجش بود. این اقدام بی سابقه بوده است که یک رئیس جمهور با نامزد دیگری هنگام ثبت نام حاضر شود.»

 

444

http://jamnews.ir/detail/News/181796



کلمات کلیدی : بی بی سی فارسی: احمدی نژاد می خواهد تا 16 سال دیگر در قدرت بماند

انتقاد شدید قالیباف از رفسنجانی

انتقاد شدید قالیباف از رفسنجانی
امروز چه چیزی تغییر کرده که آقای رفسنجانی وارد عرصه شده اند؟ ورود آقای رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش های سخت و دو قطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف تر و محروم تر کنیم.

محمد باقر قالیباف، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز  با نزدیک یکصد نفر از مدیران رسانه‌های استانی و منطقه‌ای دیدار و گفت و گو کرد.

 

به گزارش مهر؛ عضو ائتلاف پیشرفت در این دیدار پس از استماع سخنان مدیران مسئول نشریات استانی به سوالات حاضران در جلسه درباره وضعیت انتخابات پاسخ گفت.

 

وی در پاسخ به سوالی در باره ثبت نام‌های دقیقه 90 و شایعاتی که در این رابطه منتشر شده گفت: آیا واقعا اتفاقاتی که به تعبیر دوستان در دقیقه 90 در کشور اتفاق افتاده است، اتفاق خاص و مهمی است؟ آیا این اتفاق آینده روشن تری را برای ما ترسیم می کند؟ آیا این اتفاق می تواند یک اتفاق میمون و مبارک باشد؟ نقاط قوت و ضعف حوادث 2 ساعت آخر انتخابات از چه جنسی است؟ آیا این موضوع غافلگیر کننده و غیرقابل پیش بینی بود یا خیر؟ آیا این اتفاقات برنامه ریزی شده بود یا می توان آن را حادثه نامید؟ این مسایل مهم است و  دوستانی که اهل قلم ، مطالعه و تحلیل هستند باید این موضوعات را تحلیل کرده و به جامعه منتقل کنند.

 

قالیباف ادامه داد: اگر همه ما منصفانه نگاه کنیم و کلام مقام معظم رهبری را مستند قرار دهیم، بارها و بارها موضوع رسیدگی به وضع اقتصادی و فرهنگی کشور را از ایشان شنیده ایم، اما متاسفانه در این دو موضوع، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی از مدیران کشور  نداریم. در این شرایط جای سوال است که چه کسانی این کارنامه غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع را امروز برای ما به ارمغان آورده اند که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم؟

 

وی تصریح کرد: سوال از آقای رفسنجانی این است که شما 16 سال با قدرت و هماهنگی کامل و بدون اینکه در سر راه شما تنشی وجود داشته باشد و یا کسی قدرت مقابله و حتی انتقاد از شما را داشته باشد درقدرت بودید. 8 سال در راس قوه مجریه و 8 سال هم رئیس مجلس بودید.

 

از دید من همه دولت در دست ایشان بود- چرا که جنگ دست ایشان بود و امام (ره) از ایشان حمایت می کردند- دولت آن زمان هم پارلمانی و نخست وزیری بود و مجلس وزرا و کابینه را تعیین می کرد و در راس مجلس نیز آقای هاشمی حضور داشت. 8 سال بعد هم ایشان رئیس جمهور بوده است و مقام معظم رهبری تمام قد از ایشان حمایت می کردند به گونه ای که حمایت های معظم له از آقای هاشمی در آن زمان تاریخی است. برگردید و نشریات آن زمان را مشاهده کنید تا مشخص شود سخنانی که مقام معظم رهبری برای آقای هاشمی بیان کرده اند، حتما برای آقای احمدی نژاد نگفته اند. آن جمله ای که آقا فرمودند هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی شود را به یاد داریم. اما با همه این حمایت ها و هماهنگی ها خروجی اجتماعی و فرهنگی که دوران آقای هاشمی داشت چه بوده است؟

 

قالیباف ادامه داد: امروز چه چیزی تغییر کرده که آقای رفسنجانی وارد عرصه شده اند؟ ورود آقای رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش های سخت و دو قطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف تر و محروم تر کنیم. این مسئله چه آورده دیگری برای کشور دارد؟ آقای رفسنجانی در مناظرات باید به مردم پاسخ دهند که ایشان بعد از این مدت چه کردند؟ بزرگ ترین ظلم به مردم آن است که به 20 سال قبل برگردیم. اگر کارنامه 20 سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفی نداشتیم اما کارنامه برای مردم مشخص است.

 

بدون تعارف باید بگویم دولت اصلاحات زاییده دولت آقای هاشمی است. شما مطبوعات آن زمان را نگاه کنید. بسیاری از بد اخلاقی ها، بد رفتاری ها و حرف هایی که امروز گله مند آن در دولت اصولگرا هستیم، آغاز و پایه آنها از دولت اصلاحات بود. اگر روزنامه های دهه 70 را نگاه کنید و عالی جناب سرخ پوش را مورد توجه قرار دهید، شاهد خواهید بود که بد اخلاقی ها کجا بود. تا جایی که مقام معظم رهبری مجبور شدند تا در مصلی صحبت کنند که مطبوعات باید اخلاق، دیانت و حرمت را در جامعه رعایت کنند. حالا چه شده است که سیاست پیشگانی که امروز این آسیب ها را در جامعه ایجاد کردند، دوباره می خواهند همین مسایل را برای ما پیش بیاورند؟

 

قالیباف یادآور شد: امروز کشور ما بیش از هر چیز نیازمند به آرامش، توافق، دلدادگی، کار، خدمت و تلاش است. اکنون به تنها چیزی که در کشور توجه نمی شود کار است چرا که همه با یکدیگر دعوا می کنند. با این روند می خواهیم آتش دعوا را بیشتر کنیم؟ دامن این آتش  ملت، بچه های انقلاب، دستاورد های انقلاب، خون شهدا و جوانان را می گیرد. بنده حتما سیاست به معنای سیاست بازی را به هیچ عنوان در زندگی خودم به عنوان یک بچه رزمنده نیاوردم و نمی آورم. شما شاهد بودید در مواضع شفافی که در 8 سال گذشته در حوزه سیاست داشتم،

 

در هر کجا که احساس کردم حق وجود دارد، از حق دفاع کردم، فارغ از اینکه این حق متلعق به کدام جریان است. ما متعلق به حق هستیم و متعلق به اصلاح طلبان و اصولگرایان نیستیم. گاهی یک قطب بندی درست می کنند و می گویند هرچه ما می گوییم درست است و هر کسی با ما نیست، برما است. این موضوع برخلاف «سیاست عین دیانت» است.

 

وی تاکید کرد:  امروز دولت فعلی محکم ایستاده است و می گوید ما حق هستیم. نگاه کنید ببینید چه رفتارهایی انجام می‌شود؟ هنوز این سوال برای من باقی مانده است که دولت اصلاحاتی که جامعه مدنی را دنبال می کرده است و به دنبال توسعه سیاسی بوده است با کدام منطق باید تلاش کند که بعد از 4 سال، رئیس جمهوری که هشت سال رئیس جمهور بوده است به قدرت برگردد؟ این به میلیتاریسم بیشتر شبیه است تا به دموکراسی؛ این موضوع به اردوگاه روسیه بیشتر شبیه است تا اردوگاه غربی و هدفی که آن ها دنبال می کنند.

 

قالیباف خطاب به انقلابی نماها و سیاست‌پیشگان گفت: آیا آن روزی که لازم بوده است برای انقلاب و اسلام یک سیلی بخورید، سیلی خورده اید؟ آن روزی که لازم بوده است برای این انقلاب یک تیر بزنید و یک تیر بخورید، تیر زده اید و تیر خورده اید؟ نشانی از مجاهدت از شما وجود دارد؟ اگر جایی مسئولیتی به شما داده اند آیا کارنامه ای دارید که با افتخار بگویید من این وزارتخانه و بخشداری را اداره کرده ام و این کارنامه من است؟ خروجی خود را ارایه کنید تا ببینیم خروجی شما در این انقلاب چه چیزی است؟ آیا این وزارتی است که شما اداره کردید؟

 

وی اظهار کرد:  اصلا آقای رفسنجانی بیاید چه چیزی را حل کند؟ با این بحث هایی که در سال های اخیر دیده اید و موضع گیری هایی که بررسی کرده اید مشخص می شود چیزی عوض نشده است. آیا مسیر انقلاب عوض شده است؟ با این وجود اگر این افراد بیایند یعنی مجددا تنش به وجود می آید. این تنش به نفع چه کسی است؟ من چندی پیش در رسانه ها خاطره ای از آقای هاشمی را مطرح کردم،

 

واقعا آقای هاشمی چه پاسخی به خاطره دو نفره ای که من مطرح کردم دارند؟ آیا واقعا دولت فعلی قابل ادامه دادن است؟ کارنامه عمکرد، رویکردها و صداقت آن ها قابل ادامه دادن است؟ کدام روند را می توانیم مبنا قرار دهیم که بگوییم این روند را ادامه می دهیم؟ نباید اجازه دهیم در این مقطع حساس،کشور در طراحی و دام سیاست پیشگان بیفتد. باید اجازه دهیم کشور در یک مسیر عقلانیت، معنویت و کار بیفتد.

 

وی گفت:  این شایعاتی مطرح می شود که آن فرد آمده و این فرد رفته، درست نیست. تصمیم گرفته شده است و در صحنه آمدیم . در سال 84 که آمدم ورودم به عرصه سیاسی مثل ورود به جبهه بود. مهم این است حرف خود را بزنیم و وظیفه خود را انجام دهیم. من افتخار می کنم که در میان این مردم بزرگ شدم و با افتخار می گویم که روستا زاده هستم؛ همه این فرصت ها را انقلاب، مردم و خون شهدا برای ما فراهم کردند از این رو هیچ گاه رفتار سیاست پیشگی انجام ندادم و تاریخ کاری من نیز این موضوع را نشان می دهد.

 

قالیباف افزود:  اولین بی تقوایی فرد این است کاری را نتواند انجام دهد و بگوید می خواهم این کار را انجام دهم. از این بی تقوایی بزرگ‌تر وجود ندارد.

 

قالیباف افزود: به برکت بچه هایی که پشت خاکریز با آن ها بودیم و پشت خاکریز آر پی جی می زدیم محکم ایستادیم و محکم می ایستیم به شرطی که با همان روحیه پشت خاکریز باقی بمانیم. به من می گویند مثال جبهه ای نزن اما می گویم می گویم همه افتخارم این است که مردان مرد را در جبهه ها دیدم و نه نامردانی که امروز می بینیم. امروز افرادی هستند که حاضر نیستند با صداقت و تقوا کاری انجام دهند.

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/181918



کلمات کلیدی : انتقاد شدید قالیباف از رفسنجانی

بی بی سی: هاشمی پیروز نشود، خون بپا می شود!

بی بی سی: هاشمی پیروز نشود، خون بپا می شود!
بی بی سی که در سال 88 بیشترین نقش را در القای"تقلب" و سازماندهی "فتنه و آشوب" های پس از انتخابات برعهده داشت، در اقدامی هدفمند با حمایت قاطع از کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی، وی را کاندیدای پیروز انتخابات معرفی کرد.

همزمان با اعلام کاندیداتوری و ثبت نام آقای هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های ضدانقلاب در اقدامی هماهنگ سناریویی را برای معرفی آقای هاشمی به عنوان کاندیدای پیروز انتخابات در دستور کار خود قرار دادند.

 

شبکه بی بی سی فارسی (bbcpershian) بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس، از جمله این رسانه هاست که در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، در اخبار و تحلیل های خود به طور رسمی و علنی دست آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان پیروز انتخابات بالا برده و از هم اکنون القاء می کند که در صورت پیروزی فردی غیر از هاشمی "تقلب شده و باید منتظر رخ‌داد‌های خشونت‌بار و احتمالاً براندازی خون‌بار به جای توسعه سیاسی باشیم."

 

سایت بی بی سی در یادداشتی با عنوان "آمدنِ هاشمی: رفتنِ هاشمی" با سوء استفاده از انتقادهایی که چهره های مختلف سیاسی این روزها نسبت به برخی از اقدامات آقای احمدی نژاد کرده اند چنین نتیجه می گیرد  که "همه‌ مدافعان و مخالفان روند کنونی در ایران نا‌خواسته و خواسته به یک «گزینه» رسیده‌اند که برای اولی (اصولگرایان)، ناخوشایند و برای دومی (اصلاح طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی)، خوشایند است."

 

بی بی سی در ادامه با این ادعا که مردم حتما به آقای هاشمی رای خواهند داد و او پیروز نهایی انتخابات خواهد بود می نویسد: «اولی‌ها، یعنی مدافعان ولایت و رهبری نظام، برای حل مسائل سیاسی و اقتصادی به یکی از این دو مسیر تن خواهند داد: 

 

الف. قبول انتخاب مردم که با آمدن هاشمی به صحنه، به او رأی خواهند داد

ب. برهم زدن قاعده‌ بازی با ایجاد فضای خاص و امنیتی که در آن صورت، سه پدیده شکل می‌گیرد که عبارتند از:

 

1.مبارزه‌ی منفی از سوی اصلاح‌طلب‌ها (با گفتمان حداقلی و گاهی سکوت که کفایت می‌کند)

2. نافرمانی مدنی از سوی عناصر اجتماعی و ...

3. فشار اقتصادی از خارج

که محصول تجمع این سه پدیده، وقوع رخ‌داد‌های خشونت‌بار و احتمالاً براندازی خون‌بار به جای توسعه سیاسی است.»

 

این رسانه انگلیسی با تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران به افزایش فشارها و تحریم می نویسد: «یادمان باشد که اخیراً 35 نفر از کارشناسان و دیپلمات‌های ارشد سابق امریکا (از جمله رئیس سابق سازمان سیا) از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با ارائه گزارشی درباره ایران به کنگره امریکا و رسانه‌های امریکایی، ضمن انتقاد از رفتار‌ دولت اوباما در قبال ایران، خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شدند. به اعتقاد آنان، سیاست فشار بر ایران نتیجه معکوس داشته‌ است. آنها معتقدند که در سیاست واشنگتن در قبال ایران، تعادل بین تحریم و دیپلماسی به هم خورده‌است. پس از انتشار این نامه، جان‌کری، وزیر خارجه امریکا، خواستار صبر و شکیبایی تا برگزاری انتخابات در ایران شد. او گفت در اقدامات آتی، بین سناتور‌ها و وزارت امور خارجه امریکا، هماهنگی خواهد بود. ظاهراً، بازی سیاست در ایران، در روی میز جریان دارد و علی‌رغم آن‌که برخی می‌پندارند لایه‌های پنهانی و پیچیده زیادی وجود دارد، این‌گونه نیست.»


بی بی سی در ادامه با تعریف و تمجید از آقای هاشمی از یک سو وی را هم عرض رهبری معظم انقلاب معرفی کرده و از سوی دیگر تهدید می کند که در صورتی که هاشمی رد صلاحیت شود احتمال مداخله کشورهای غربی علیه ایران افزایش می یابد: «روند آتی در ایران شامل یکی از این دو گزینه است:

 

1- آمدن هاشمی به صحنه به عنوان فردی که هم عرض رهبری است و رخ‌نمایی اصلاحات جدّی که اوج آن در اصلاح قانون اساسی است (شقّ خوش‌بینانه) و نهایتاً انتقال آرام و بدون خون‌ریزی قدرت به نمایندگان واقعی‌تر مردم طی سال‌های بعد.


2- انسداد سیاسی و بسته شدن فضای انتخاباتی که توأم با زایمان آسیب‌رسان طی سال‌های آتی به مدد ورود عناصر بیرونی به صحنه‌‌ی داخلی خواهد بود. این دو مسیر‌ی است که بدون تعارف باید توسط همه‌ی نیرو‌های هوادار ملت در داخل و خارج مورد ارزیابی و انتخاب واقع شود. باقی حرف‌ها، از جانب هرکسی که باشد غیر عالمانه و متعصبانه خواهد بود.»

 

بی بی سی در پایان باز هم با تاکید بر پیروزی نهایی آقای هاشمی در انتخابات پیش رو مدعی می شود: «لازم به ذکر است پیش‌فرض ما در تحلیل مذکور و تبیین دو گزینه برای آینده، وجود درک واقعی در ذهن هاشمی از خواسته‌ی رأی‌دهنده‌ها به او است. یعنی همان افرادی که (6150000 رأی‌دهنده که در سال 84 به هاشمی رأی دادند) در خرداد 92 او را حمایت و رئیس‌جمهور خواهند‌ کرد. قطعاً او می‌داند توقع حامیانش حول سه محور دور می زند: تیم اقتصادی‌اش، قدرت چانه‌زنی‌اش و لزوم برخورداری از جسارتی همانند احمدی‌نژاد در هموار‌ کردن مسیر قانونی برای گذر از حاکمیت دینی از نوع کنونی. امیدواریم هاشمی به گونه‌ای بیاید که هاشمیِ قبل از سال 76 فقط در اوراق تاریخی همان سال‌ها مرور شود.»

 

خاطر نشان می شود  شبکه بی بی سی  همزمان با حضور آقای هاشمی و اسفندیار رحیم مشایی در لحظات پایانی آخرین روز ثبت نام کاندیداها در ستاد انتخابات کشور به طور زنده به پخش تصاویری از حضور این دو کاندیدا پرداخت و نظر کارشناسان خود را در این باره جویا شد.

 

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، در گفتگو با این شبکه مدعی شد آرای آقای هاشمی نسبت به کاندیداهای اصولگرا بیشتر است و به همین خاطر ممکن است در مرحله اول کار را تمام کند.

 

فیلم مرتبط

 

فایل صوتی

 

گفنی است در حالی بی بی سی تلاش می کند با ارائه تحلیل های غیرواقعی از فضای انتخابات ایران زمینه را برای ایجاد فتنه و اغتشاش فراهم نماید که این رسانه انگلیس بیشترین نقش را در ساماندهی فتنه 88 داشت، همانطور که در ابتدای این نوشته اشاره شد.

 

بی بی سی همچنین در حالی تلاش می کند با تهدیدهای توخالی خود مسئولان نظام را از بروز نا آرامی ها در صورت پیروزی کسی غیر از هاشمی بترساند که این رسانه همسو با سایر رسانه های دیگر و فتنه گران داخلی همزمان با حصر خانگی موسوی و کروبی به همراه همسران آنها تاکید می کردند"اگر موسوی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه" اما آب از آب تکان نخورد و رفته رفته فتنه گران به فراموشی سپرده شدند.

 

105

http://jamnews.ir/detail/News/181794



کلمات کلیدی : بی بی سی: هاشمی پیروز نشود، خون بپا می شود!

جزئیات دیدار انتخاباتی با هاشمی/ کسی به نفع من کنار نرود

جزئیات دیدار انتخاباتی با هاشمی/ کسی به نفع من کنار نرود
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تشریح دیدارش با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در دیداری که با آقای هاشمی داشتم مذاکراتی کردیم که وی تاکید داشت، با توجه به ضرورت وجود و تضارب اندیشه ها و افکار در انتخابات فعلا نیازی به کناره گیری بنده نیست.

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم ختم مرحوم مرتضایی فر که عصر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دیدار اخیرش با آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در این دیدار بحثهای مختلفی مطرح شد از جمله اینکه آقای هاشمی اصرار داشت افراد مختلفی که دارای برنامه و نظرات متفاوتی هستند بهتر است در صحنه انتخابات حاضر باشند و حرفشان را بزنند.

 

به گزارش مهر، وی افزود: آقای هاشمی به بنده گفت لزومی نمی بیند در حال حاضر کسی به نفع وی انصراف بدهد.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تصمیم شما کنار کشیدن به نفع هاشمی در دقیقه 90 است تصریح کرد: بله حتما این موضوع مطرح است اجازه بدهید جلوتر برویم تا شرایط مشخص شود.

 

وزیر بازرگانی دوران اصلاحات در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاندیداتوری آقای هاشمی نامزد شدید ادامه داد: بنده نمی دانستم ایشان کاندیدا می شود.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا قرار است آقای هاشمی به نفع آقای روحانی کنار برود گفت: چنین چیزی نشنیدم و بهتر از خود آقای روحانی بپرسید.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که با وجود تشکیک وارد کردن در انتخابات از سوی آقای هاشمی در سالهای 84 و 88 چطور می توان به وی اعتماد کرد افزود: بهتر است همه به قانون احترام بگذاریم بنده از طرف آقای هاشمی نمی توانم نظری بدهم اما اگر همه به قانون ملتزم باشیم مشکلی به وجود نمی آید.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/181899



کلمات کلیدی : جزئیات دیدار انتخاباتی با هاشمی/ کسی به نفع من کنار نرود
<      1   2   3