سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسیبها در عرصه فرهنگی ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سهگانه اس

 

آسیب‌ها در عرصه فرهنگی ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سه‌گانه است
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آسیب‌ها در عرصه فرهنگی ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سه‌گانه است، تاکید کرد: گفتمان دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها باید گفتمان نظام باشد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز درجمع دانشجویان دانشکده صدا و سیمای مرکز قم با تأکید بر لزوم همسان‌سازی گفتمان دستگاه‌های اجرایی گفت: گفتمان دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها باید گفتمان نظام باشد و اگر این گفتمان یکی بود، مشکلات اقتصادی، چالش‌های فرهنگی، تحریم‌ها و تهدیدها به شکل کنونی نبود.

 

به گزارش تسنیم، وی افزایش سطح رضایتمندی مردم ، وحدت ملی ، انسجام اسلامی و افزایش قدرت در دفاع از منافع ملی را پیامدهای نگاه بازدارندگی در سیاست خارجی دانست و افزود: حکمت ، عزت و مصلحت در کنار استفاده از چهره‌های کارآزموده ، با تجربه و مورد اعتماد باید برنامه دولت آینده در عرصه سیاست خارجی باشد.

 

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خلق حماسه اقتصادی را کاری زمان بر دانست و پرداخت  سهم سی‌درصدی تولید از منابع هدفمندی یارانه‌ها را ضروری دانست و گفت: انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها، اقتصاد بدون نفت و بودجه عملکردی و قطع رابطه هزینه مالی دولت به بانک مرکزی از راهکارهای پرش اقتصادی است که انقلاب اسلامی ایران را در دهه چهارم به اولین قدرت اقتصادی آسیا تبدیل می کند.

 

ابوترابی‌فرد آسیب‌ها و کمبودها در عرصه فرهنگی را ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سه‌گانه دانست و گفت: یک حکومت دینی در زیر چتر ولایت فقیه ، اسلام ، قرآن و مرجعیت اگر در عرصه فرهنگی به نگاه مشترکی نرسد، نشانه نبود راهبرد مشترک است که باید بررسی شود.

 

یکی از حاضران با انتقاد از نظارت نداشتن مستمر مجلس بر عملکرد رئیس جمهوری به خصوص درمورد هدفمندی یارانه‌ها، از ابوترابی‌فرد پرسید آیا خود را لایق منصب ریاست جمهوری می داند که ابوترابی در پاسخ گفت: در حوزه علمیه قم بسیاری به مجلس نقد می‌کنند که با سؤال و استیضاح مانع از رسیدن دولت به اهداف خود بوده است و این در حالیست که نگاه مجلس معطوف به این بود که بدون چالش و با تلاش برای ارتقای هماهنگی بین قوا از ابزارهای نظارتی استفاده کند.

 

ابوترابی‌فرد "پاک باش و خدمتگذار" را شعار کلیدی خود دانست و تقوا، ارتقای سطح دین باوری ، طهارت اخلاقی ، پاکیزگی رفتار و انگیزه بالا مبتنی بر مبانی علمی را از شاخصه‌های رئیس‌جمهوری آینده دانست و گفت: وحدت ملی و انسجام اسلامی به عنوان دو راهبرد مورد تأکید مقام معظم رهبری و همچنین سبک مدیریت مبتنی بر علم ، تقوای سیاسی و جریان ارزش‌ها در روح مدیریتی برای رسیدن به اهداف خرد و کلان کشور ضروری است.

 

وی با انتقاد از نگاه پروژه‌ای به مسائل گفت: 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حوزه مسکن مهر اختصاص یافت که سبب آسیب رسیدن به حوزه‌های دیگر تولید شد.

نایب رییس مجلس تئاتر و سینما را یکی از ابزارهای مهم درعرصه‌های مختلف دانست و با اشاره به سینمای متحول بعد از انقلاب گفت: نیروی انسانی عالم است که هنر را خلق می‌کند. باید به تربیت نیروی انسانی عالم و متعهد همت گماشت و هنرمند متعهد نیز باید در خدمت ارزش‌های اخلاقی ، انقلابی و اقتدار نظام و ملت قرار گیرد.

 

ابوترابی‌فرد اشراف بر مسائل کشور را از مهمترین نیازهای مدیریتی کشور دانست و گفت: جایگاه سه دوره نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی ، نایب رئیسی کمیسیون تلفیق بودجه، چهار دوره نماینده مجلس بودن و اشراف به مسائل مختلف مدیریتی کشور ، انگیزه‌های من  برای حضور در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری است.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/182372



کلمات کلیدی : آسیب‌ها در عرصه فرهنگی ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سه‌گانه است