سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بر هم خوردن معادلات با حضور هاشمی در آخرین لحظه/ گزارش رویترز

بر هم خوردن معادلات با حضور هاشمی در آخرین لحظه/ گزارش رویترز
«رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب ایران به شمار می رود؛ در حالی که خاتمی پرچمدار اصلی اصلاحات به حساب می آید. خاتمی روز جمعه رسما حمایت خود را از آقای هاشمی اعلام کرده بود. در سال 2005 آن ها در مقابل یکدیگر قرار داشتند، اما سپس به این نتیجه رسیدند که باید در یک جبهه بازی کنند.»

خبرگزاری رویترز (reuters) ساعتی پس از پایان فرصت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، در گزارشی نوشت: «رفسنجانی در آخرین دقایق با حضور در ستاد انتخابات کشور، در میدان مبارزه انتخاباتی ثبت نام کرد. او با حضور در انتخابات، تمامی معادلات عرصه سیاسی ایران را به هم ریخت و اصولگرایان را در موقعیتی قرار داد که با ترمیم شکاف های عمیق ایجاد شده در میانشان، در کمین هاشمی بنشینند.»

 

 

این منبع خاطرنشان کرد: «رفسنجانی 78 ساله -که از سال 1989 تا 1997 رئیس جمهور ایران بود- در دوره قبل یکی از مهمترین حامیان کاندیدای اصلاح طلبی بود که پس از شکست او، هوادارانش بزرگ ترین ناآرامی های پس از انقلاب را رقم زدند.»

 

 

رویترز سپس با اشاره به تحریم های سنگین علیه ایران و تهدیدهای رژیم صهیونیستی نوشت: «ثبت نام بیش از 400 کاندیدا، نشان از آمادگی سیاستمداران ایرانی برای جایگزینی محمود احمدی نژاد در روند تغییر سیاست ها دارد؛ چه اینکه اندکی پیش از حضور هاشمی رفسنجانی، "سعید جلیلی" مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران نیز وارد عرصه رقابت ها شد و رسما ثبت نام کرد.»

 

 

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به حوادث سال 88 و پدیده موسوم به جنبش سبز، نوشت: «این اولین انتخابات پس از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد است. در آن انتخابات، دو کاندیدای اصلاح طلب یعنی موسوی و کروبی با زیر سؤال بردن سلامت رأی گیری، دست به اعتراض زدند.»

 

 

"یاسمین آلم" کارشناس مسائل سیاسی ایران، به رویترز می گوید: «رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب ایران به شمار می رود؛ در حالی که خاتمی پرچمدار اصلی اصلاحات به حساب می آید. خاتمی روز جمعه رسما حمایت خود را از آقای هاشمی اعلام کرده بود. در سال 2005 آن ها در مقابل یکدیگر قرار داشتند، اما سپس به این نتیجه رسیدند که باید در یک جبهه بازی کنند.»

 

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «حضور "سعید جلیلی" به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده با قدرت های بین المللی، تأثیر فراوانی در رویکرد هسته ای ایران خواهد داشت؛ چراکه با انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور، باید منتظر حضور فرد جدیدی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در میدان مذاکرات باشیم. باید به این مطلب توجه داشت که جلیلی یکی از اشخاصی است که به "آیت الله خامنه ای" وفادار می باشد و به ایشان ارادت فراوانی دارد. در کنار او، چهره های دیگری از اصولگرایان همانند شهردار تهران (قالیباف) و مشاور عالی رهبری (ولایتی) و محسن رضایی -کسی که در سال 2009 از احمدی نژاد شکست خورد- حضور دارند.»

 

 

رویترز ضمن نام بردن از "اسفندیار رحیم مشایی" و "محمدرضا رحیمی" به عنوان کاندیداهای مورد حمایت دولت، در پایان نوشت: «مهمترین مسأله در حال حاضر این است که تمامی کاندیداها باید صبر کنند تا ببینند شورای نگهبان صلاحیت چه اشخاصی را تأیید می کند و چه کسانی در میدان مبارزه باقی می مانند؟»

 

 

502

http://jamnews.ir/detail/News/180318



کلمات کلیدی : بر هم خوردن معادلات با حضور هاشمی در آخرین لحظه/ گزارش رویترز

بنز هاشمی رفسنجانی/ تصاویر

 

 

بنز هاشمی رفسنجانی/ تصاویر
خودرویی که روز گذشته آقای هاشمی رفسنجانی را به وزارت کشور برد، توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب است.

 



کلمات کلیدی : بنز هاشمی رفسنجانی/ تصاویر

احمد نجفی کار برای مشایی را تکذیب کرد

احمد نجفی کار برای مشایی را تکذیب کرد
یک در تریلیون نیز اگر از من خواسته شود که این فیلم را بسازم قبول نخواهم کرد زیرا در توانایی‌ام ساخت این فیلم وجود ندارد. هرگونه خبری مبنی بر این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و دوست دارم بدانم که این خبر‌ها از کجا آب می‌خورد.

احمد نجفی در خصوص ساخت فیلم انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی، گفت: هرگونه خبری مبنی بر این موضوع را تکذیب می‌کنم. برای ساخت این فیلم به من چشمک هم نزدند چه برسد به پیشنهاد، در ضمن کار من فیلم سازی در این زمینه نیست و بلد هم نیستم. به هیچ کس هیچ قولی برای ساخت فیلم نداده‌ام. و یک در تریلیون نیز اگر از من خواسته شود که این فیلم را بسازم قبول نخواهم کرد زیرا در توانایی‌ام ساخت این فیلم وجود ندارد. هرگونه خبری مبنی بر این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و دوست دارم بدانم که این خبر‌ها از کجا آب می‌خورد.


تسنیم در این باره نوشت: نجفی در خصوص برگزاری جلسه شورای عالی سینما، گفت: انشالله به زودی این مسائل و حاشیه‌ها تمام شود تا بتوانیم از حضور رئیس جمهور در این جلسه استفاده کنیم. منتظر تعین وقت حضور رئیس جمهور برای برگزاری این شورا هستیم.


  این بازیگر سینمایی در خصوص ساخت مستند اجلاس جنبش غیرمتعهدها، اظهار داشت: قضیه از این قرار است که ما می‌خواستیم، این مستند را با یک پیش تولید قوی شروع کنیم اما متاسفانه به دلیل نبود بودجه کافی و کمبود وقت، این پروژه به سرعت آغاز شد و ما با سران و رهبران کشور‌های دیگر صحبت داشتیم و در این مستند شخص رئیس جمهور یکی از ارکان اصلی این مستند بودند و باید درباره این اجلاس صحبت می‌کردند اما تا به حال به دلیل کمبود وقت رئیس جمهور هنوز به مرحله پایانی مستند نرسیده‌ایم.



وی در ادامه افزود: تمام مراحل این مستند پایان یافته است و فقط منتظر حضور رئیس جمهور برای پایان بندی مستند هستیم. بالغ بر 10 بار درخواست داده‌ایم تا بتوانیم از ایشان برای حضور در مستند استفاده کنیم اما ایشان به دلیل گرفتاری‌های زیادشان در مقام ریاست جمهوری هنوز به ما وقت نداده‌اند. 

 

103

http://jamnews.ir/detail/News/180728



کلمات کلیدی : احمد نجفی کار برای مشایی را تکذیب کرد

آنهایی که به نفع هاشمی کنار میکشند غلامان حلقه به گوش اویند/ تا

آنهایی که به نفع هاشمی کنار می‌کشند غلامان حلقه به گوش اویند/ تا آخر می‌مانم
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بنده هرگز به خاطر هاشمی کنار نمی‌کشم.
اکبر اعلمی  اظهار داشت: بنده نه تنها از آمدن هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری خوشحال و ذوق زده نشدم بلکه معتقدم کارنامه درخشانی برای هاشمی وجود ندارد که بخواهد بار دیگر عرض اندام کند.

 

این کاندیدای اصلاح طلب در گفت‌و گو با فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص کناره‌گیری خود به نفع هاشمی گفت: بنده هرگز به خاطر هاشمی کنار نمی‌کشم و معتقدم آنهایی که به نفع او کنار می‌کشند همچون غلامان حلقه به گوش او هستند که می‌خواهند به نحوی اظهار خشوع و خضوع کنند.

 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: اگر شورای نگهبان صلاحیت‌ام را تایید کند تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم و به نفع هیچ کس کنار نخواهم رفت.

 

اعلمی به بایکوت خبری و رسانه‌ای خود به ویژه از طریق صدا و سیما اعتراض کرد و گفت: بنده از طریق سایت مجازی دیدگاه‌های خودم را به اطلاع علاقمندان می‌رسانم.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/180643



کلمات کلیدی : آنهایی که به نفع هاشمی کنار می‌کشند غلامان حلقه به گوش اویند/ تا آخر می‌مانم

پیشنهاد عجیب سایت ضدانقلاب به اصولگرایان!

 

پیشنهاد عجیب سایت ضدانقلاب به اصولگرایان!
رسانه های ضدانقلاب، با ورود آقای هاشمی به صحنه انتخابات بازی جدیدی را با محوریت معرفی هاشمی رفسنجانی به عنوان پیروز انتخابات شروع کرده اند تا در صورت شکست آقای هاشمی سناریوی تکراری تقلب و مهندسی انتخابات را که در سال 88 به نمایش گذاشتند یک بار دیگر به نمایش بگذارند.

سایت جرس که یکی از رسانه های حامی اصلاح طلبان در خارج از کشور است و توسط اتاق فکر فتنه گران در لندن (‌از جمله عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، محسن کدیور، عطاءالله مهاجرانی و عبدالعلی بازرگان) به روز رسانی می شود، در یادداشتی از  اصولگرایان خواست به جای تقابل با هاشمی رفسنجانی از وی حمایت کنند.

 


به نوشته جرس: «این یادداشت اگرچه با یادآوری خطای راهبردی و آشکار اصولگرایان آغاز شد، اما موضوع اصلی آن نه مراجعه به گذشته، بلکه پیشنهادی است که در آینده ای نزدیک می تواند حداکثر کوششی باشد که اصولگرایان می توانند برای جبران بخشی از خطای خود به کار گیرند. کوششی که نه تنها می تواند سهم آنها را در تندرویی هایی که بر کشور رفت کاهش دهد، بلکه می تواند دامنه پیشروی تندروها را کنترل کند و اجازه ندهد سراغ باقی مانده اصولگرایان منصف بروند و دست آنان را نیز از همه چیز کوتاه کنند.»

 

سایت جرس در این یادداشت با تکرار سناریوی تعیین "کاندیدای پیروز" قبل از برگزاری "انتخابات" که در سال 88 از سوی رسانه هایی چون بی بی سی دنبال شد و "میرحسین موسوی" قبل از اتمام رای گیری به عنوان" پیروز نهایی" معرفی گردید، از هاشمی رفسنجانی به عنوان پیروز انتخابات 92 یاد می کند.

 


این سایت حامی فتنه با این ادعا که هاشمی کاندیدای "پیشاپیش پیروز انتخابات است" از اصولگرایان می خواهد برای حذف نشدن از رقابت های سیاسی به دست بوسی هاشمی بروند: «بهانه ی اصلی این پیشنهاد، فرصتی است که کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی فراروی همگان و علی الخصوص اصولگرایان و بلکه کاندیداهای ریز و درشت آنها قرار داده است. حمایت از کاندیدای پیشاپیش پیرور[!]، فرصتی به آنها می دهد تا با حمایت تمام قد از او، با کمترین هزینه ها، خطای استراتژیک خود را در حمایت هشت ساله از احمدی نژاد تا حدی جبران کنند و بلکه سهم تاریخی خود را در پیش رفتن کشور به سمت تندروی ها و سپردن زمام مملکت به تندروها و نابودی عقلانیت در سریعترین زمان کاهش دهند.»

 


نویسنده جرس در ادامه در پیشنهادی عجیب به اصولگرایان توصیه می کند اگر از هاشمی حمایت کنند پشیمان نمی شوند: «سابقه و عقبه هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که اگر اصولگرایان امکانات رسانه ای، سرمایه های مادی و معنوی و توان بالفعل خود را در حاکمیت، به نفع او بکار گیرند، دچار پشیمانی نخواهند شد. و براستی در شرایطی که بسیاری از  اصلاح طلبان حاضر شده اند پایگاه اجتماعی خود را دو دستی به هاشمی رفسنجانی تقدیم کنند، اصولگرایان که قاعدتاً سابقه ی بیشتری در همراهی و همکاری با هاشمی دارند چرا باید جا بمانند؟»

 

این درحالی است که هاشمی رفسنجانی به خاطر مواضع دوپهلو، حمایت و سکوت خود در مقابل فتنه گرانی که به دنبال براندازی و تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، در چهار سال گذشته همواره مورد انتقاد شدید اصولگرایان بوده و هست.


جرس در واقع به دنبال آن است که با تحلیل های غیر واقعی خود نسبت به پیروز واقعی انتخابات با دلسرد کردن اصولگرایان آنها را به حمایت از هاشمی رفسنجانی وا دارد.

 

نکته ای که در پایان باید متذکر شد این است که رسانه های ضد انقلاب تا قبل  از ثبت نام هاشمی رفسنجانی در تلاش بودند چنین وانمود نمایند که انتخابات آزاد نیست و نتیجه آن  از پیش  مهندسی شده است.

 

به نظر می رسد، این رسانه ها با ورود آقای هاشمی به صحنه انتخابات بازی جدیدی را با محوریت معرفی هاشمی رفسنجانی به عنوان پیروز انتخابات  شروع کرده اند تا در صورت شکست آقای هاشمی  سناریوی تکراری تقلب و مهندسی انتخابات را که در سال 88 به نمایش گذاشتند یک بار دیگر به نمایش بگذارند.

105

 http://jamnews.ir/detail/News/180570



کلمات کلیدی : پیشنهاد عجیب سایت ضدانقلاب به اصولگرایان!

متن نامه و اسامی نمایندگان معترض به مواضع هاشمی رفسنجانی

متن نامه و اسامی نمایندگان معترض به مواضع هاشمی رفسنجانی
150 نماینده مجلس، نامه اعتراضی به مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی را امضا کردند.
جام گیشه؛

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای هاشمی رفسنجانی در صحبت‌های خود با وبلا‌گ‌نویسان مطالبی را بیان کرد که بی‌شک از مصادیق فاصله گرفتن از اندیشه‌های امام (ره) است.

ما نمایندگان مجلس ضمن تذکراتی چند از وی می‌خواهیم که به اندیشه‌های امام  راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازگردد، به جای آن فاصله خود را از کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند و تلاش می کنند انقلاب اسلامی را از مبانی خود تهی گردانند، حفظ نمایند.

1- این ساده اندیشی است که ما اعلام کنیم با اسرائیل سر جنگ نداریم و اگر کشورهای عربی با اسرائیل جنگیدند ما از  آنها حمایت خواهیم کرد. امام بزرگوار و رهبر عزیز همه تلاش خود را به کار بردند تا مسئله فلسطین را یک مسئله اسلامی نمایند و از حصار عربیت خارج نمایند. اگر امروز ظهور گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی را شاهد هستیم که پوزه اسرائیل را با همه مظلومیت و نابرابری به خاک مالیده‌اند نتیجه همین تفکر امام است. اگر ما با اسرائیل سر جنگ نداشته باشیم تا انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی باشد اسرائیل با ما سر جنگ خواهد داشت و نباید فراموش کنیم که امام خمینی محو اسرائیل را از آرمانهای انقلاب اسلامی قرار داده است.

2- در طول تاریخ تجربه کردیم که ولایت فقها تنها محور پیروزی امت اسلامی است. در قضیه انحصار تنباکو، انقلاب مشروطیت، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و آخرین سناریوی غرب یعنی فتنه؛ این ولایت فقیه بود که با درایت رهبری و حمایت مردم، دشمن را زمین گیر کرد و پیروزی های درخشانی برای نظام به ارمغان آورد. قرار دادن ولایت فقها در مقابل ولایت معصومین مغلطه ای بیش نیست، چه اینکه مطابق نظر همان ولایت به فقها منتقل شده است و ولایت فقها در امتداد همان ولایت معصومین است.

3 ـ آقای هاشمی به خوبی می داند و حتماً در پیش خود و خدای خود اذعان خواهند کرد که جامعه باز امروز که توأم با سلایق مختلف است به مراتب بازتر و آزادتر از زمان حاکمیت ایشان است و این افتخار نه منصوب بر فرد خاصی است، بلکه قدرتمند شدن توده های مردم و خارج شدن مناصب از دست خانواده‌های تما‌میت‌ طلب است که شما آنها را «نیروهای با سابقه» می نامید. انحصار حضرتعالی در نیروهای خاص مشکلی بود که مردم را از نظام فاصله انداخت.

4ـ چرا تلاش می کنید همواره کشور را در حالت خطیر معرفی کنید. امروز با همه انتقادات مبنایی به دولت احمدی‌نژاد، پیشرفت در زیرساخت ها، صنعت، مسائل علمی، رفاه و قدرت، بارزتر، با صلابت تر و با قدرت تر از دوره شماست. مردم در مقطعی که شما اداره امور کشور را عهده دار بودید، بارها نارضایتی خود را از نحوه اداره کشور توسط حضرت عالی ابراز داشتند. تحت تاثیر چند انسان متملق اطراف خود قرار نگیرید و سعی کنید به حب الله ولایت دست یابید و نه بر صورت ولایت چنگ اندازید.

1- عبدالله تمیمی

2- مهدی عیسی‌زاده

3- روح‌الله بیگی

4- علیرضا خسروی

5- حسینعلی حاجی‌دلیگانی

6-  محمدرضا پورابراهیمی

7-سید راضی نوری

8- عبدالرضا  عزیزی

9-جبار کوچکی نژاد

10- حمیدرضا عزیزی

11- ابوالفضل ابوترابی

12-  محمدعلی مددی

13- مفید کیائی‌نژاد

14- حسین فتاحی

15- فرهاد بشیری

16- عباس مقتدایی

17- محمدعلی بزرگواری

18-جواد کریمی قدوسی

19- عبدالله سامری

20- روح‌الله حسینیان

21- علیرضا سلیمی

22-احمد امیرابادی

23- مهدی کوچک‌زاده

24- سید مهدی هاشمی

25- مجید منصوری

26-سیدباقر حسینی

27- محسن دوگانی

28-حسین آذین

29-مصطفی افضلی‌فرد

30- سید امیر حسین قاضی زاده

31-امیرعباس سلطانی

32- عباس فلاحی باباجان

33-علی علی‌لو

34- احمدعلی مقیمی

35- مجتبی رحماندوست

36- عبدالوحید فیاضی

37- محمداسماعیل کوثری

38- شهروز افخمی

39- محمدعلی موحدی

40- سیدعلیرضا مرندی

41- سید مسعود میرکاظمی

42- حمیدرضا فولادگر

43- محمد اسماعیلی

44- سیدمحمود نبویان

45- احمد آریائی‌نژاد

46- محمد سلیمانی

47- محمدرضا آشتیانی

48- مهدی دواتگری

49- فاطمه آلیا

50- حلیمه عالی

51- احمد بخشایش

52- نوذر شفیعی

53- حسین‌ محمدزاده

54- بهرام بیرانوند

55- حسن خسته‌بند

56- بیژن نوباوه وطن

57- علی کائیدی

58- مقداد نجف‌نژاد

59- نصرالله پژمان‌فر

60- حمید رسایی

61- روح‌الله‌ عباسپور

62- محمد دهقان

63- محمد اسماعیل‌نیا

64- حسین مظفر

65- ابوالقاسم خسروی

66- ناصر سودانی

67- ناصر صالحی‌نسب

68- سیدهاشم بنی‌هاشمی

69- مهرداد بذرپاش

70- سید احمدرضا دستغیب

71- پاپی‌زاده

72- موسی غضنفر آبادی

73- سیدمهدی موسوی‌نژاد

74- محمد حسن‌نژاد

75- سیدمرتضی حسینی

76- قاسم جعفری

77- ابوالقاسم جراره

78- علیرضا

79- سیدعلی طاهری

80- حجت‌الله سوری

81- اسماعیل کوثری

82- احمد سجادی

83- علی مددی

84- عابد فتاحی

85- زهره طبیب‌زاده

86- مجید جلیل‌سرقلعه

87- رجب رحمانی

88- احمد جباری

89- غلامعلی حدادعادل

90- محمدابراهیم رضایی

91- نعمت‌الله منوچهری

92-شهباز حسن‌پور

93- محمدرضا رضایی

94- حسین علی شهریاری

95- غلام‌محمد زارع

96- محمدل علی پورمختار

97- سید محمدحسین میرمحمدی

98- شمس‌الله بهمئی

99- رحمت‌الله نوروزی

100- جمشید جعفرپور

101- سیدسعید زمانیان

102- محمدقسیم عثمانی

103- محمد رزم

104- عباس صلاحی

105- محمدرضا خان‌محمدی

106- جلیل جعفری

107- قاسم عزیزی

108- احمد شوهانی

109- سیدسعید حیدری طیب

110- سلیمان عباسی

112- محمد علیپور

113- امیر خجسته

114- روبرت بگلریان

115- منصور حقیقت‌پور

116- عثمان احمدی

117- هادی شوشتری

118- عوض حیدرپور

119- یعقوب جدگال

120-عبدالکریم رجبی

121- محمدابراهیم محبی

122- امید کریمیان

123- جواد هروی

124- محمدرضا امیری

125- فرج‌الله عارفی

126- سید شکر خدا موسوی

127- فرج‌الله عارفی

128- عطالله سلطانی

129- احمد سالک

130- عزیز اکبریان

131- محمود شکری

132- مرتضی آقا تهرانی

133- نبی‌الله احمدی

134- علیرضا منظری توکلی

135- حسین نجابت

136- موسی احمدی

137- سیدبهلول حسینی

138- حسینی

139- علی جلیلیان

140- سیدحسین ذوالانوار

141- سیدعنایت‌الله هاشمی

142- نادر قاضی‌پور

143- حبیب آقاجری

144- سیدشریف حسینی

145- عبدالرضا مصری

5 امضای ناخوانا

http://jamnews.ir/detail/News/180816



کلمات کلیدی : متن نامه و اسامی نمایندگان معترض به مواضع هاشمی رفسنجانی

انعکاس ورود هاشمی رفسنجانی به رقابت های انتخاباتی در رسانه های ع

انعکاس ورود هاشمی رفسنجانی به رقابت های انتخاباتی در رسانه های عربی
جام بین الملل: نسخه عربی خبرگزاری رویترز (Ara.reuters) ، خبرگزاری النشره (Elnashra) ، پایگاه اینترنتی شبکه العربیه (Alarabiya) ، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره (Aljazeera) و پایگاه اینترنتی روزنامه فرامنطقه ای الحیات (Alhayat) خبر ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی را پوشش دادند:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

516



کلمات کلیدی : انعکاس ورود هاشمی رفسنجانی به رقابت های انتخاباتی در رسانه های عربی

استقبال گسترده رسانه های غربی از ورود هاشمی به انتخابات

استقبال گسترده رسانه های غربی از ورود هاشمی به انتخابات
جام بین الملل: حضور آقای رفسنجانی در آخرین لحظات و پس از ایشان معرفی کاندیدای دولت با استقبال شدید رسانه های انگلیسی زبان روبرو شد.

 

سایت روزنامه انگلیسی گاردین (guardian) در خبر خود نوشت: «پیش تر رفسنجانی گفته بود برای کاندیداتوری چشم به اجازه رهبر عالی ایران دوخته است اما معلوم نشد آیا در ساعت پایانی ثبت نام این اجازه از سوی آقای خامنه ای داده شد یا نه؟!»

 

وب سایت بنگاه خبرپراکنی انگلیس بی بی سی (BBC) نیز با تیتر کردن حضور هاشمی بار دیگر در مسیر کلید زدن فتنه به حوادث پس از انتخابات 88 پرداخت و نوشت: «پس از اعلام نتایج در دوره قبل و اعتراض شدید اصلاحات به آن و حضور در خیابان ها، ناامیدی بر جبهه اصلاحات حکمفرما شد که با حضور هاشمی در این دور، بار دیگر امیدهایشان برای حضور مجدد در عرصه سیاسی ایران بالا رفت.»

 

خبرگزاری رویترز(reuters) نیز ساعتی پس از حضور هاشمی در ستاد انتخابات کشور نوشت: «حضور هاشمی رفسنجانی در واپسین لحاظات ثبت نام همه معادلات سیاسی ایران را دگرگون و امید اصولگرایان را ناامید کرد.»

 

رویترز در بخشی از خبر خود نوشت: «مهمترین حامی شدیدترین ناآرامی های پس از انقلاب ایران (فتنه سال 88) در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرد.»

 

سایت رسمی شبکه خبری فرانس24 (france24) نوشت: «رئیس جمهور اسبق و مهمترین حامی احمدی نژاد در لحظات پایانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. رفسنجانی قوی ترین رئیس جمهور ایران درسالیان گذشته در حال حاضر به مهمترین امید اصلاح طلبان در انتخابات ماه ژوئن تبدیل شده است. حضور هاشمی و مشایی برای جبهه اصولگرایان تبدیل به یکی از سخت ترین چالش ها شده است که با آن روبرو هستند.»

 

سایت روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (new york times) در تیتر خبری خود نوشت: «این دوره از انتخابات ایران دیروز شنبه وارد فاز جدید و غیر قابل پیش بینی شد؛ آن زمانی بود که دو تن از تغییر دهندگان بازی سیاسی وارد این رقابت شدند در حالی که هیچ یک از آنها فرد مطلوب رهبر ایران نیستند.»

 

سایت لس آنجلس تایمز (los angeles times)در خبر خود نوشت: «چهره سیاسی انتخابات ایران در آخرین لحظات با حضور دو کاندیدا به صورت دراماتیک درآمد، هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران و اسفندیار رحیم مشایی از نزدیک اشخاص به احمدی نژاد با ثبت نام در انتخابات خود را برای جایگزینی محمود احمدی نژاد کاندید کردند.»

 

لس آنجلس تایمز در بخشی از خبر خود نوشت: «در بیرون از فضای ثبت نام بین دو گروه از هواداران کاندیدها تنش به وجود آمد که با حضور پلیس مسئله به پایان رسید.»

 

دیگر سایت های انگلیسی زبان همانند گلف نیوز، ایندیپندنت، هاآرتص، جروزالم پست نیز به پوشش و تحلیل حضور هاشمی و مشایی به عنوان دو چهره اصلی انتخابات ایران پرداختند.502

http://jamnews.ir/detail/News/180558



کلمات کلیدی : استقبال گسترده رسانه های غربی از ورود هاشمی به انتخابات

شرط ولایتی برای حمایت از سعید جلیلی

شرط ولایتی برای حمایت از سعید جلیلی
ولایتی با بیان اینکه ائتلاف پیشرفت دچار رقابتهای داخلی نشده است و تابع تصمیم جامعتین خواهد بود ، گفت: در صورت حمایت جامعتین از سعید جلیلی، ائتلاف پیشرفت از وی حمایت خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حضور یافته بود در سخنانی با تشریح فضای سیاسی و انتخاباتی کشور گفت: امیدواریم با توافق اصولگرایان، در نهایت یک نفر بالا بیاید و صحنه را به نفع معتقدین اصلی به نظام به پیروزی برساند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با تشریح شرایط انتخاب اعضای کابینه خود به ویژگی هایی چون تدین افراد، تجربه و تقوا اشاره کرد و افزود: باید مدیریت کلان در اختیار افرادی با تجربه باشد و در کنار آن، از افراد جوان و با تحصیلات عالیه و صاحب ابداع استفاده کنیم.

ولایتی از دیگر موضوعات مهم در انتخاب کابینه خود را مشورت پذیر بودن افراد دانست و گفت: مدیران باید با استفاده از افراد صاحب نظر، کمیسیون های مشورتی ایجاد کنند و در عین حال، رعایت اعتدال را نیز داشته باشند.

 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص علت حضور خود در این دوره از انتخابات گفت: هر کس در هر دوره ای احساس کند می تواند اداره کشور را بر عهده بگیرد، وظیفه شرعی دارد تا خود را عرضه کند و بنده به این نتیجه رسیده ام که در صورت عبور از مراحل مقدماتی، می توانم برخی از این مسئولیت ها را بر عهده بگیرم.

 

وی با اشاره به روز اخر ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شرایط اخیر بخصوص با اتفاقات امروز بعد از ظهر، هر کس که کاری از او بر می آید باید به میدان بیاید و اگر غیر از این باشد خالی کردن صحنه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اشراف خود به شرایط داخلی و خارجی گفت: با این اوصاف، بر این باورم از عهده این کار بر می آیم.

 

ولایتی با اشاره به اینکه پرچمدار اتحاد اصولگرایان بوده چراکه احساس می کرده ممکن است در بین اصولگرایان تفرق پیش بیاید، افزود: در حالی که طرف مقابل ما – یعنی جبهه اصلاح طلبان و دولت موجود که داعیه دارند- کاملا منسجم عمل می کند، بنده ائتلاف سه گانه را با دعوت از دیگر افراد، شکل دادم.

 

این صاحب نظر مسائل سیاسی با اشاره به قضایای عصر امروز گفت: همانطور که دیدید هر کس در دولت بود امروز برای ثبت نام آمده بود و فکر می کنیم همه اتفاقات هدایت شده است. صحنه تا امروز برای ما کاملا روشن نبود و فکر نمی کردیم نیم ساعت آخر ثبت نام چنین هجومی شود.

 

وی تصریح کرد: ما همه باید به انسجام برسیم تا امکان اداره این وضع تحت مدیریت رهبر انقلاب را پیدا کنیم و اتفاقات اخیر نشان داد تدبیر ائتلاف اصولگرایان درست بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: به هیچ وجه از عزم خود کوتاه نمی آییم و تصمیم گرفته ایم نگذاریم آنهایی که با رهبری نظام زاویه دارند امور کشور را به دست بگیرند.

 

مشاور مقام معظم رهبری همچنین در پاسخ به سوالات دانشجویان، موضع گیری خود و سایر اعضای ائتلاف پیشرفت را تشریح کرد و در جواب به سوال آنها در خصوص موضع گیری های آیت الله هاشمی در سال 88 گفت: ایشان موضعی که باید می گرفت را نگرفت و رهبری را در آن شرایط همراهی نکرد.

 

ولایتی در تشریح ضرورت وحدت و همراهی اصولگرایان نیز گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در مقابل دو طیفی که به تمام امکانات داخلی و خارجی مجهزند پیروز شویم و سعی خواهیم کرد تا جایی که می شود اصولگرایان را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: بنده پرچم‌دار تجمع اصولگرایان هستم و در مجلس هشتم با ائتلاف 5+6 صحنه را با رهنمود پیشکسوتان و اصولگرایان مدیریت کردم و به همین خاطر اصولگرایان در مجلس هشتم و نهم اکثریت آرا را در اختیار گرفتند.

 

برخی دانشجویان درباره ملاک بودن یا نبودن نظرسنجی ها سوال کردند که ولایتی در پاسخ با اشاره به اینکه برخی افرادی که در نظرسنجی ها رای بیشتری دارند در معیارهای ارزشی نمی گنجند، گفت: تصمیم بر این است هر سه نفر به فعالیت خود ادامه دهند تا رای اصولگرایان به حد قابل قبولی برسد و در نهایت بر پایه نظر جامعتین، یک نفر از اصولگرایان بالا بیاید و وقتی علما نیز تایید کنند، این تایید رای آور خواهد بود.

 

وی همچنین از پیشنهاد خود به صداوسیما سخن گفت که بر اساس آن، هر سه عضو ائتلاف در مناظره ها در یک سو قرار بگیرند و گروههای مقابل در طرف دیگر تا ائتلاف سه نفره، هم افزایی داشته باشد.

ولایتی در خصوص امکان اضافه شدن نفرات جدید به ائتلاف سه نفره و تحلیل حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در انتخابات نیز گفت: درهای ائتلاف باز است و تا پیش از این نمی دانستیم که آقای جلیلی وارد می شود و اگر جامعتین به هر نتیجه ای برسند ما تبعیت می کنیم و برای فرد منتخب تبلیغ هم می کنیم.

 

وی درباره نحوه انتخاب نفر برگزیده ائتلاف 5 نفره نیز گفت: خبر دقیق ندارم و تنها شنیده ام از این 5 نفر، یک نفر یک رای و دو نفر دیگر دو رای آورده اند و در نهایت آیت الله مهدوی کنی حکمیت کرده اند و به حضور حجت الاسلام ابوترابی به خاطر روحانی بودن رای داده اند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره سطح زندگی کارگزاران نظام نیز گفت: نباید افراط دیده شود و اشرافی زندگی کردن صحیح نیست و زندگی من نیز در سطح متوسط جامعه است.

این کارشناس مسائل بین المللی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم ما در شرایط مناسب اقتصادی زندگی نمی کنند، افزود: ظرف چند هفته و روز، ثروت بخشی از افراد به نصف کاهش یافته ارزش پول ملی سقوط آزاد کرده و قیمت ها افزایش یافته است.

 

وی با تحلیل آمارهای مربوط به افزایش نقدینگی در جامعه گفت: برای دردهای فوری جامعه، برنامه ای 100 روزه در نظر گرفته ایم تا جلوی این تورم موجود گرفته شود و اقدامات حمایت از تولید را نیز با دادن تنفس مالیاتی و پرداخت اقساط به کارگاههای کوچک برای رونق گرفتن تولید در مرحله اول و کنترل واردات و قاچاق و نیز اجرای کامل برنامه پنجم توسعه نیز مد نظر است. در مرحله دراز مدت نیز دست برداشتن دولت از تصدی گری بر اساس اصل 44 قانون اساسی و تبدیل اقتصاد توزیعی – مصرفی به اقتصاد مبتنی بر حمایت از تولید مد نظر خواهد بود.

 

ولایتی با معرفی تیم اقتصادی دکتر نهاوندیان به عنوان همکاران اقتصادی خود گفت: اگر بنده منتخب اصولگرایان باشم سایر همکاران خود را بر اساس ملاک های مشخص معرفی خواهم کرد.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوال دانشجویان درباره نحوه مدیریت موضوع هسته ای گفت: در بحث هسته ای، رهبری تصمیم گیر اصلی است و ایشان مسئله هسته ای را از دست برخی بازیگران سیاسی نجات دادند. مقاومت ما نیز برای از دست ندادن این دستاورد عظیم است و اگر حاصل آن افزایش تحریم ها باشد یک جای کار اشکال دارد.

 

وی با ذکر سر بسته برخی خاطرات گفت: در مدتی که خدمت رهبر انقلاب هستم، چند ماموریت از این نوع انجام داده ام که برخی مواقع تا آستانه حل قضیه نیز پیش رفته ایم و نشان داد اجرای تدابیر ایشان می تواند مسائل و تحریم ها را حل کند.

 

101

http://jamnews.ir/detail/News/180591



کلمات کلیدی : شرط ولایتی برای حمایت از سعید جلیلی

گزارش روزنامه صهیونیستی از ثبت نام نامزدهای انتخابات

 

گزارش روزنامه صهیونیستی از ثبت نام نامزدهای انتخابات
حضور هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی با پوشش گسترده خبری و اقبال این رسانه های خارجی همراه بود اما مسئله ای که بسیار جلب توجه می کرد بازتاب ثبت نام سعید جلیلی در این میان بود.آن یاد کردند.

روز پایانی ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت، و حضور هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی با پوشش گسترده خبری و اقبال این رسانه ها همراه بود اما مسئله ای که در این میان بسیار جلب توجه می کرد بازتاب ثبت نام سعید جلیلی در وزنامه صهیونیستی جروزالم پست بود.

 

سایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در پوشش خبر روز آخر ثبت نام کاندیدهای ریاست جمهوری ایران تیتر خود را به آقای جلیلی اختصاص داد و نوشت: مذاکره کننده هسته ای ایران به عرصه رقابت ریاست جمهوری وارد شد.

 

این سایت در ادامه نوشت: «جلیلی که سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران است از جانبازان 8 سال جنگ ایران و عراق می باشد که از سال 2007 به عنوان دبیر عالی شورای امنیت ملی مسئولیت مذاکرات را نیز بر عهده گرفته است و از لحاظ شخصیتی بسیار به رهبر ایران نزدیک می باشد.»

 

جروزالم پست در ادامه به حضور دیگر افراد سرشناس برای کاندیداتوری اشاره کرد و نوشت: «هاشمی رفسنجانی که در دور قبل از حامیان مهم موسوی کاندید اصلاح طلبان به شمار می رود در انتخابات ایران حضور پیدا کرده است.»

 

502

 

http://jamnews.ir/detail/News/180594



کلمات کلیدی : گزارش روزنامه صهیونیستی از ثبت نام نامزدهای انتخابات
<   <<   11   12      >