سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسخ شدگان دنیای مجازی

مسخ‌شدگان دنیای مجازی
جام جم آنلاین: باورش نمی‌شود که ساعت‌ها گذشته، اما هنوز در حال ورق زدن صفحات الکترونیکی فیس‌بوک است. انگار بی‌آن که خواسته باشد وابسته این دنیای مجازی شده و اگر قبل از خواب سری به آن نزند حس نگرانی و کاستی دارد، این دانشجوی علوم ارتباطات می‌گوید، انگار فیس‌بوک در خونش نفوذ کرده، اما در عین حال ادامه این روند را نیز دوست ندارد؛ چرا که معتقد است گاهی براحتی امکان تمرکز روی کارها را از او می‌گیرد و ترس از ادامه این وضعیت منجر می‌شود تا ورود به این سایت را از سوی خودش تحریم کند.

 

اما دوباره به هر بهانه‌ای از این دنیای بی‌انتهای مجازی سر درمی‌آورد. او می‌داند اگر به هر دلیلی مدتی از این دنیای مجازی دور باشد بی‌شک اتفاقی نخواهد افتاد، اما وسوسه باز کردن صفحات این سایت و خواندن نظرات، مطالب دوستان و در جریان قرارگرفتن برخی اخبار، آنقدر حس کنجکاوی را بالا می‌برد که تحریم‌های شخصی نیز غالبا برای او بی‌اثر است.

گاهی تصور می‌شود فیس‌بوک، جادویی دارد که نمی‌توان از آن رهایی یافت و این مشکل ‌تنها برای این دانشجو نیست، بلکه حس مشترکی میان هزاران کاربر این شبکه اجتماعی مجازی است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، دانش، مسخ‌شدگان دنیای مجازی

متلاشی شدن باند سارقان زورگیر

متلاشی شدن باند سارقان زورگیر
جام جم آنلاین: رییس کلانتری 109 بهارستان از متلاشی شدن یک باند سارقان زورگیر خبر داد و گفت : در این رابطه پنج نفر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ نوری گفت: روز گذشته در پی کسب خبری مبنی بر ضرب و جرح فردی در پارک شوش، ماموران ضمن کسب مجوز قضایی در خصوص دستگیری متهم یا متهمان از مسوولان قضایی دادسرای ناحیه 12 تهران، بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: در این راستا طی بررسی به عمل آمده از اهالی آن منطقه مشخص شد متهمان به نام های «رامین»، «وحید» و «رضا»  از پشت با ضربات چاقو اقدام به مجروح نمودن شاکی کرده و از محل متواری شده اند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، متلاشی شدن باند سارقان زورگیر

نشت گاز در ایتالیا حادثه ساز شد

نشت گاز در ایتالیا حادثه ساز شد
جام جم آنلاین: در پی تخریب ناگهانی دو ساختمان مسکونی در شهر «کونورسانو» واقع در جنوب ایتالیا، روز پنجشنبه دست کم 11 تن مجروح و سه شهروند کشته شدند.

این حادثه بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز روی داده است. در میان جان باختگان که هر سه به یک خانواده هلندی-ایتالیایی تعلق داشتند، یک نوزاد 18 ماهه نیز دیده می شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، نشت گاز در ایتالیا حادثه ساز شد

آدمخواری با مصرف \ آسمان هفتم\

آدمخواری با مصرف " آسمان هفتم"
جام جم آنلاین: پلیس میامی در مورد یک ماده مخدر جدید با عنوان " آسمان هفتم" که موجب بروز آدمخواری در مصرف کنندگان آن می شود، پس از چندین حمله خشونت بار با ویژگی‌های آدمخواری هشدار داد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس شهر میامی ایالت فلوریدا خاطرنشان کرد:‌این ماده مخدر جدید شیمیایی موسوم به "آسمان  هفتم" در مصرف کنندگان حالت جنون تمایل به جنایت با مشخصه آدمخواری را ایجاد می کند.

مقامات اداره پلیس میامی از ماموران خود خواستند هنگام مواجهه با موارد بسیار خشونت بار بسیار محتاط باشند. تاکنون دو مورد حادثه خشونت بار با مصرف این ماده مخدر مشتق از نوع قوی "اکستازی" مشاهده شده که در یکی از موارد فرد دستگیر شده دو مامور پلیس را تهدید به  "خوردن" کرده و تلاش کرد یکی از آنها را گاز بگیرد.

براندون دی لئون 21 ساله یک فرد بی خانمان ناگهان در یک رستوران به حاضران دشنام داد ومی خواست به آنها حمله کند که با فرا رسیدن ماموران پلیس توسط آنها دستگیر شد. هنگام انتقال او به اداره پلیس براندون سرش را یه شیشه محافظ داخل اتومبیل پلیس می کوبید و فریاد می زد " شما را می خورم" . در اداره پلیس این مرد جوان مانند یک حیوان می غرید و می خواست یکی از ماموران را گاز بگیرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حوادث، جام جم، آدمخواری با مصرف " آسمان هفتم"

ریزگردها کشنده نیستند

عراق، اردن، عربستان منشا گردو غبار
ریزگردها کشنده نیستند
جام جم آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ریزگردها کشنده نیستند بلکه تنها برای افرادی که مشکل قلبی دارند و یا زنان باردار می‌تواند موجب نگرانی شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در همه آیات قرآن که مرتبط با طبیعت است تاکید شده که همه موجودات با حکمت آفریده شده‌اند، گفت: برخلاف چیزی که ما تصور می‌کنیم هر چیزی که در عالم خلقت وجود دارد تسبیح گوی خداست.

وی با بیان اینکه اهتمام دین مبین اسلام و انبیا و ائمه به طبیعت بسیار بالا بوده است، افزود: ‌در هیچ آیین و قانونی به اندازه اسلام حقوق حیوانات و گیاهان بر انسان مطرح نشده است.

محمد جواد محمدی زاده با اشاره به اینکه طبیعت مرز نمی‌شناسد، گفت:‌ اگر امروز با مساله گرم شدن زمین و خشکسالی مواجهیم نشانه بی مهری بشر به زمین است.جنگ‌ها موجب شده تا عرصه برای حیات بشر تنگ شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در 300 سال اخیر به نام توسعه صنعتی و با ظهور و بروز عمل بیش از آنکه دچار پیشرفت شویم طبیعت دچار انحطاط شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی بدترین کارنامه زیست محیطی را دارند، اظهارداشت:‌ در راس این کشورها ‌آمریکا و تعدادی زیادی از کشورهای اروپایی هستند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، ریزگردها کشنده نیستند

تولید واکسن سل در ایران

تولید واکسن سل در ایران
جام جم آنلاین: رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن سل در کشور تولید شد و تولید داخلی نه تنها پاسخگوی پنج تا شش میلیون دوز مصرف داخلی است بلکه از سال آینده با اخذ تأییدیه سازمان بهداشت جهانی صادرات این واکسن تا مرز 20 میلیون دوز نیز امکانپذیر است.

مصطفی قانعی گفت: واکسن سل یا همان واکسن «ب ث ژ» در انستیتو پاستور ایران به شیوه جدید به تولید رسیده و اکنون در بازار داخلی مصرف می‌شود، تولید این واکسن در ایران علاوه بر نیاز کشور می‌تواند با تأیید سازمان بهداشت جهانی نیاز کشورهای منطقه را نیز بر طرف کند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، تولید واکسن سل در ایران

کاهش کیفیت هوا در برخی از استانها

سازمان هواشناسی اعلام کرد
کاهش کیفیت هوا در برخی از استانها
جام جم آنلاین: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: استان های ایلام، خوزستان و جنوب کرمانشاه طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه با پدیده باد و گرد و خاک مواجه خواهند بود که علاوه بر کاهش دید افقی موجب افت کیفیت هوا می شود.

استان های کردستان و آذربایجان غربی نیز از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه با گرد وخاک رقیق مواجه هستند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اجتماعی، کاهش کیفیت هوا در برخی از استانها

ارائه پیشنهادات جدید ایران در اجلاس شانگهای

رییس جمهور پیش از عزیمت به چین خبر داد:
ارائه پیشنهادات جدید ایران در اجلاس شانگهای
جام جم آنلاین: رییس جمهورامروز پیش از عزیمت به کشور چین در فرودگاه مهرآباد تهران و در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری های شانگهای بسیار گسترده و تاثیر گذار است، از ارائه پیشنهادات جدیدی از سوی ایران جهت عبور از تحولات جاری و اوضاع اقتصادی جهان در این اجلاس خبر داد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم تجارت میان ایران و چین در سطح بسیار بالایی قرار دارد ، گفت : چین در حقیقت شریک اصلی تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژادبه سطح گسترده همکاری ها و تاثیر گذاری ها میان کشور های عضو و ناظر این اجلاس اشاره کرد و اظهار داشت:سازمان همکاری های منطقه ای شانگهای از شش کشور عضو و چند کشور ناظر تشکیل شده که این کشورها همکاری های گسترده ای با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و جهانی دارند.

وی شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار و گفتگو با مقامات چین و سایر کشورهای عضو این سازمان را از جمله مهمترین برنامه های سفر به کشور چین عنوان کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران طی 7 سال اخیر در تمامی اجلاس های سازمان شانگهای به جز یک اجلاس در سطح روسای جمهور شرکت کرده است و این نشان از تاثیر گذاری و همکاری گسترده ایران با سازمان همکاری های شانگهای دارد.

 احمدی نژاد دیدار دو جانبه با رییس جمهور و سایر مقامات عالی رتبه چین را از دیگر برنامه های سفر کاری خود به کشور چین عنوان کرد و افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از گذشته های تاریخی بسیار خوب و گسترده بوده است.

وی ملاقات با ایرانیان ، دیدار با سایر مقامات عالی رتبه کشور چین ، روسای کشورهای شرکت کننده در اجلاس و یک جلسه دیدار و گفت و گو با اساتید و دانشجویان چینی در پکن را از دیگر برنامه های سفر خود به پکن عنوان کرد . 

(جام جم)

www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100813861564

 



کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، ارائه پیشنهادات جدید ایران در اجلاس شانگهای

حال حسنی مبارک وخیم شد

حال حسنی مبارک وخیم شد
جام جم آنلاین: شبکه تلویزیونی النیل مصر در خبر فوری از وخیم شدن حال حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور خبر داد واعلام کرد: پزشکانی از بیمارستان نظامی مصر برای درمان مبارک که دچار حمله شدید عصبی شده است به بیمارستان زندان طره رفتند.

این در حالی است که شهرهای مختلف مصر امروز شاهد تظاهرات میلیونی در اعتراض به حکم دادگاه مبارک، دو پسر و ارکان رژیمش بود.

انقلابیون مصری خواهان صدور حکم اعدام برای مبارک و قصاص وی و افراد نزدیکش به علت قتل عام تظاهرکنندگان هستند. (واحد مرکزی خبر)

(جام جم)

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100813876930



کلمات کلیدی : جام جم، بین الملل، حال حسنی مبارک وخیم شد

سروش: ناسزا،آزادی نیست

سروش: ناسزا،آزادی نیست
جام جم آنلاین: عبدالکریم سروش اقدام اهانت کنندگان به مقدسات دینی را«تسویه حساب عقیدتی» نامید و نوشت:کافر کیشان اگر قدرت پیدا کنند پیش از آن که به صنعت و اقتصاد و سیاست برسند، به حساب دین‌داران خواهند رسید و با آنان و عقاید‌شان تصفیه حساب خواهند کرد.

در نامه سروش که در سایت ضد انقلابی خود نویس منتشر شد آمده است:آزادی، جراحی پلاستیک نیست که زشتی‌ها را زیبا کند. آزادی چون نور است که زشتی‌ها و زیبایی‌ها را آنچنان که هستند می‌نمایاند. تمسخر کردن و نام بزرگان را بزشتی بردن، رذیلت است ولو آزادانه انجام شود. اهانت ناروا است ولو نام نیکوی نقد بر آن نهاده شود.خودرا فریب ندهیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، سیاسی، سروش: ناسزا،آزادی نیست

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >