سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی متوسلیان در «هالهای از غبار»

زندگی متوسلیان در «هاله‌ای از غبار»
جام جم آنلاین: گلعلی بابایی از آماده‌سازی کتاب زندگینامه فرمانده جاویدالاثر لشگر 27 محمد رسول‌الله برای انتشار در سی‌امین سالگرد اسارتش توسط اشغالگران قدس خبر داد.

نویسنده دفاع مقدس به مهر گفت: سی‌امین سالگرد اسارت حاج احمد متوسلیان روز چهاردهم تیر امسال است. پیش از این قرار بود مجموعه‌ای از زندگینامه 27 تن از فرماندهان لشگر 27 محمد رسول‌الله را در قالب پروژه‌ای آماده کنم که به دلیل نزدیک‌بودن مناسبت سالگرد اسارت جاویدالاثر متوسلیان، این کار در اولویت قرار گرفت.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، فرهنگ و سینما، زندگی متوسلیان در «هاله‌ای از غبار»

غربت سینما در شهرستانها

غربت سینما در شهرستان‌ها
جام جم آنلاین: سینما به عنوانِ هنری جذاب، چندبُعدی و حاشیه‌ساز همیشه مورد توجه و علاقه بیشتر اقشار جامعه بوده و هست و از آنجا که در این عرصه، سینماگران تصاویری متنوع و شیک و گاهی فانتزی از مردم و جامعه به‌تصویر می‌کشند، طبیعی است که فیلم‌ها نزد افرادی با سلیقه،تفکر و اعتقادهای مختلف، بازخوردهای گوناگونی داشته باشد.

در کشور ما که فضایی مذهبی بر آن حاکم است، اغلب فیلم‌های سینمایی جز در پایتخت و چند شهر بزرگ، چندان با اصول عقیدتی، اخلاقی و دینی مردم هماهنگ نیست و سینماروهای محدودِ شهرهای کوچک، محروم و دورافتاده به‌طور معمول تماشای فیلم‌هایی خلاف اعتقاد و آیین‌هایشان را برنمی‌تابند و به انحای مختلف، مخالفت خود را با محتوای فیلم‌ها نشان می‌دهند.

یکی از آن راه‌ها، نرفتن به سینما و تحریم فیلم‌های روی پرده است، اما رکود تماشاگر در سینمای شهرستان‌ها، همیشه دلیل بر پایین ‌بودن کیفیت فیلم‌ها و ناهمخوانی با عقاید مردم نیست.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، فرهنگ و سینما، غربت سینما در شهرستان‌ها

صبر آمریکا رو به پایان است

پانه‌تا:
صبر آمریکا رو به پایان است
جام جم آنلاین: وزیر دفاع آمریکا در سفر به افغانستان در انتقادی تند از عملکرد اسلام آباد در خصوص مبارزه با شبه نظامیان گفت: صبر آمریکا در مورد پاکستان رو به پایان است.

روزنامه گاردین گزارش داد؛ "لئون پانه تا" که برای دیدار با فرماندهان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به افغانستان سفر کرده در انتقادی تند علیه پاکستان گفت: صبر آمریکا از پاکستان به دلیل اقدام این کشور در فراهم آوردن مکانی امن برای شورشیان در مرزهای خود با افغانستان، رو به پایان است.

روزنامه گاردین از این سخنان وزیر دفاع آمریکا به عنوان تندترین اظهارات یک مقام آمریکایی علیه پاکستان یاد کرده و در ادامه می نویسد، پانه تا در تندترین اظهاراتی که یک مقام آمریکایی می تواند در قبال پاکستان داشته باشد گفت: تا زمانی که در پاکستان "بهشتی امن" برای تروریست ها وجود داشته باشد، دسترسی به صلح در افغانستان غیرممکن است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، بین الملل، صبر آمریکا رو به پایان است

حمله شدید اردوغان به اسد

حمله شدید اردوغان به اسد
جام جم آنلاین: نخست وزیر ترکیه طی اظهاراتی شدیداللحن علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه مدعی شد که اسد دیگر نمی تواند در سوریه بماند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که از بدو آغاز ناآرامی ها از سال گذشته در سوریه بدون در نظر گرفتن فعالیت گروه های مسلح تروریستی علیه دولت و ملت سوریه مواضع خصمانه ای علیه دولت بشار اسد اتخاذ کرده و ترکیه را تبدیل به پایگاه گروه‌های مسلح سوری نموده، بار دیگر بشار اسد را هدف اظهارات خصمانه خود قرار داد.

اردوغان با اشاره به اظهارات اخیر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در مورد تحولات سوریه و طرح کوفی عنان مدعی شد که سخنان کی‌مون نشانگر به بن بست رسیدن طرح کوفی عنان در مورد سوریه است. اردوغان افزود به همین دلیل است که وی قاطعانه می گوید که بشار اسد رفتنی و دیگر نمی تواند در سوریه بماند، کما اینکه اسد با اقدامات خود در سوریه زمینه این کار را فراهم می کند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، بین الملل، حمله شدید اردوغان به اسد

تظاهرات مصریها علیه شفیق

تظاهرات مصری‌ها علیه شفیق
جام جم آنلاین: تنها یک هفته پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مصر، صد‌ها نفر از مردم شهر قاهره در میدان تحریر اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

 به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این تظاهرات در اعتراض به حضور احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و معترضان خواهان برکناری آخرین نخست وزیر دوران حکومت حسنی مبارک و جلوگیری از حضور دوباره وی در ساختار سیاسی مصر هستند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مصر در حالی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد که در این دور احمد شفیق در مقابل محمد مرسی، نامزد گروه اخوان المسلمین به رقابت خواهد پرداخت.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، بین الملل، تظاهرات مصری‌ها علیه شفیق

جشن خرمن آماده نمایش شد

جشن خرمن آماده نمایش شد
جام جم آنلاین: مستند جشن خرمن با موضوع آیین این جشن به کارگردانی ناصر رها و اسماعیل کرمی در یک قسمت 30 دقیقه‌ای تهیه ‌شده است.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، اسماعیل کرمی، تهیه‌کننده و یکی از کارگردانان مستند جشن خرمن درباره این اثرگفت: مستند جشن خرمن در یک قسمت 30 دقیقه‌ای به سفارش صدا و سیمای مرکز زنجان تهیه و تولید شده است.

وی درباره هدف تولید این مستند گفت: با نگاهی اجمالی به مراسم و آیین‌های موجود در کشورهای مختلف می‌توان دریافت که بر خلاف تفاوت‌های اقلیمی، نژادی، فرهنگی و اجتماعی که در اجرای این مراسم و آیین‌ها دیده می‌شود نوعی قرابت نیز در آنها احساس می‌شود که این قرابت خاص است و در محتوا یا پیام آنها مشاهده می‌شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، رادیو و تلویزیون، جشن خرمن آماده نمایش شد

هنرمند طبیب روح مردم است

هنرمند طبیب روح مردم است
جام جم آنلاین: غریبه نیست... خیلی خوب او را می‌شناسید و به اندازه تمام روزهای گذشته از کارهایش خاطره دارید. فرقی نمی‌کند متعلق به چه نسلی باشید، چون او برای چندین نسل آشناست.

از نسل علاقه‌مندان به دایی‌جان ناپلئون گرفته تا پدرسالار و ناصرالدین‌شاه آکتور سینما، اما مهم‌ترین و ماندگارترین نقش این هنرمند قدیمی و کهنه کار ‌ اسدالله درکار پدرسالار و شعبان بی‌مخ در سریال هزاردستان است. محمدعلی کشاورز این روزها نزدیک به یک‌سال است که در خانه‌اش تحت مراقبت است.

او آنقدر ضعیف شده که حالا حتی بسختی می‌تواند حرفی بزند یا درددلی کند،‌ اما با این حال خیلی از یاران قدیمی به ملاقاتش می‌آیند تا با هم بخشی از خاطرات مشترکشان را ورق بزنند. به هر حال سینما و تلویزیون ایران مدیون هنرمندانی مانند کشاورز است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، رادیو و تلویزیون، هنرمند طبیب روح مردم است

بهرهبرداری از 100 فرستنده تلویزیونی و افام در کرمان

بهره‌برداری از 100 فرستنده تلویزیونی و اف‌ام در کرمان
جام جم آنلاین: با حضور معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، 100 فرستنده تلویزیونی و اف ام در 4 شهرستان و 56 روستای استان کرمان، استودیو جدید پخش خبر و سالن جدید اجتماعات مرکز کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، کیومرث طهماسبی در مراسم راه‌اندازی این فرستنده‌ها با اشاره به این‌که سطح پوشش بسیاری از شبکه‌های سراسری در استان کرمان در سطح مطلوب است، گفت: یکی از اولویت‌های رسانه ملی، افزایش پوشش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در مناطق کوهستانی و صعب العبور است و با توسعه سامانه پخش دیجیتال، سطح پوشش برنامه‌ها در آینده نزدیک به صد درصد نزدیک خواهد شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، رادیو و تلویزیون، بهره‌برداری از 100 فرستنده تلویزیونی و اف‌ام در کرمان

سبک چینی برای تسلط بر اقتصاد جهان

سبک چینی برای تسلط بر اقتصاد جهان
جام جم آنلاین: مروری کوتاه در خاطرات دوران کودکی ـ کودکی‌های نه‌چندان دور ـ نشان می‌دهد چینی‌ها و کالاهایشان در بسیاری از خاطرات ما حضور داشته‌اند.

حضوری که البته بسیار محدود و محقر بوده و با نفوذ گسترده و همه‌جانبه امروز قابل مقایسه نیست. حضور آن روزهای چین در زندگی روزمره را بیشتر می‌شد در کالاهای محقری چون سوزن ته‌گرد، سنجاق قفلی، سوزن منگنه، چتر و در بهترین حالت دوچرخه‌های فونیکس سراغ گرفت. دوچرخه‌هایی که هنوز هم حضوری پررنگ در زندگی برخی ایرانیان دارند و کماکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال امروز می‌بینیم که روزگار کالاهای محقر چینی‌ها سپری شده است. به طوری که این روزها باید در جستجوی کالاهایی بود که چینی نباشند!

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اقتصادی، سبک چینی برای تسلط بر اقتصاد جهان

رایزنی معاونین وزارت جهادکشاورزی ایران و اوکراین

رایزنی معاونین وزارت جهادکشاورزی ایران و اوکراین
جام جم آنلاین: جهانگیر پرهمت معاون وزارت جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشورمان به دعوت الکساندر واسیلویچ سن معاون وزارت سیاستگذاری کشاورزی و مواد غذایی اوکراین به منظور رایزنی و تبادل نظر پیرامون مسایل کشاورزی در راس هیاتی متشکل از مدیران و کارشناسان وزارت جهادکشاورزی در کی‌یف با همتای اوکراینی خود دیدار نمودند.

معاونین وزرای کشاورزی ایران و اوکراین در این دیدار که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های مختلف کشاورزی برگزار شد در زمینه تولیدات کشاورزی، بذرهای گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، ارقام هیبریدی، دانه‌های روغنی، فناوری‌های ژنتیک و اصلاح دام و طیور ظرفیت‌های دو کشور را تشریح نموده و ضمن بررسی مفاد یادداشت تفاهمی که قرار است توسط وزرای کشاورزی دو کشور به امضاء رسد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : جام جم، اقتصادی، رایزنی معاونین وزارت جهادکشاورزی ایران و اوکراین

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >